Ministre: no pedagogiem izmisuma zvani par attālinātām mācībām nav saņemti, izmisušāki ir vecāki
Foto: LETA

Pirmajā attālināto mācību nedēļā Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) nav saņēmusi izmisuma pilnus zvanus no skolu direktoriem un skolotājiem, bet izmisušāki ir vecāki, šorīt Latvijas Radio atzina izglītības un zinātnes ministre Ilga Šuplinska (JKP).

Ministre atzina, ka IZM saņem ziņas par problēmām attālināto mācību nodrošināšanā sākumskolēniem, tāpēc tiekot vērtēti nestandarta risinājumi, piemēram, ja izdošoties, no 6.aprīļa kādā virszemes kanālā varētu parādīties atsevišķa programma ar izglītības saturu pamatskolēniem, kas raidītu no pulksten 9 līdz 15.

Vienlaikus ministre nepiedāvāja skaidru redzējumu, ko darīt vecākiem, kuriem pašiem ir jāstrādā un kuriem attālināto mācību apstākļos ir jānodrošina apmācības vairākiem saviem bērniem. Ministre vien noteica, ka šis esot koordinācijas jautājums starp skolu un vecākiem, kur IZM nekādi nespējot iejaukties.

Par izglītības kvalitāti attālināto mācību pirmajā nedēļā ministre pašlaik neņēmās spriest, atzīmējot, ka pirmās nedēļas galvenais uzdevums bijis iekustināt procesu.

IZM ir saņēmusi skolu direktoru aptaujas rezultātus, kurā noskaidrots, ka 97 procenti skolotāju ir ar pietiekamu tehnoloģisku aprīkojumu attālinātu mācību nodrošināšanai. Vēl risināmie jautājumi esot saistīti ar izglītojamo tehnoloģisko nodrošinājumu, tāpēc šim jautājumam IZM nopietni pievērsusies un nākamajā nedēļā cer atrisināt.

Jau iepriekš vēstījām, ka tehnisku iespēju mācīties attālināti nav aptuveni trīs procentiem jeb pieciem tūkstošiem Latvijas skolēnu, kam mājas nav pieejami nedz datori, nedz viedierīces.

Šuplinsku uztrauc arī tas, ka 17 procenti skolu norādījuši, ka pietrūkst saskaņotu skolotāju darbu plānu, proti, katrs skolotājs turpina strādāt pēc sava mācību plāna, kas, pēc ministres vārdiem, ārkārtas apstākļos būtu jāmaina. Tāpat ministre atzīmēja, ka visai ievērojama daļa skolu direktoru nemaz nav devuši atgriezenisko saiti par aktuālo situāciju.

Tags

IZM Ilga Šuplinska Izglītības un zinātnes ministrija Skolēna emocionālā attīstība un mācības Skolēns
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form