Foto: Kadrs no "Youtube" video
Pasaules vērīgās acis seko līdzi ne tikai tam, kas saņems ASV kinoakadēmijas balvu "Oskars", bet arī pārraides starplaikos raidītajām reklāmām. Televīzijas kompānija "ABC" izpelnījusies kritiku, jo atteikusies pārraidīt kāda uzņēmuma reklāmu, kurā reālistiski atainotas grūtības, kādām sieviete iziet cauri pēcdzemdību periodā, esot mājās vien pāris dienas pēc dzemdībām.

Uzņēmuma "Frida Mom", kas nodarbojas ar produktu tirdzniecību, kas atvieglo pēcdzemdību periodu sievietēm, reklāmu sākotnēji bija paredzēts pārraidīt "Oskaru" ceremonijas laikā, taču tā noraidīta, jo bijusi "pārāk grafiska", oficiālajā komentārā norāda pati kompānija. Minūti garajā reklāmā redzams, kā jaunā mamma naktī pamostas, jo viņas jaundzimušais ieraudājies, un dodas uz labierīcībām. Aina attēlota visai reālistiski, neslēpjot to, ka sievietei vēl joprojām nav noplacis grūtnieces vēderiņš, bet sēžamvietu un dzimumorgānus nosedz speciāls pēcdzemdību tīkliņš, kas notur vietā pēcdzemdību biksīšu ieliktnīti. Tāpat īsajā videoklipā ticami parādīts, cik apgrūtinoša mēdz būt pēcdzemdību higiēnisko piederumu lietošana, ja esi noguris, bet blakus istabā gaida raudošs mazulītis.

Reklāmas beigās redzams sauklis "pēcdzemdību atkopšanās periodam nav jābūt tik grūtam". Kā norādījusi kompānija, kuras reklāma tā ir, reklāma nav vardarbīga, politiska vai seksuāla rakstura, kas varētu likt to aizliegt pārraidīšanai televīzijā. "Mūsu reklāma nav reliģiska vai neķītra un neparāda ieročus vai munīciju," skaidro zīmols, atzīstot, ka zinājuši – sieviešu higiēnas preces un hemoroīdu atvieglojoši produkti ir starp tiem, ko aizliedz reklamēt. Uzņēmuma pārstāvji arī komentē, ka reklāmas noraidīšanu neizprot, jo neesot brīnums, ka daudzas jaunās māmiņas jūtoties nesagatavotas pēcdzemdību laikam.

Pārraidīšanai neapstiprinātā reklāma pārkāpj kinoakadēmijas vadlīnijas, jo ir "pārāk grafiska, ar daļēju kailumu un produkta demonstrēšanu", vēstīts vietnē "Independent". Sociālajā tīklā "Instagram" pēc plašākai publikai izskanējušās ziņas aktrise Bizija Filipsa paudusi, ka atbalsta to, ka sievietes ķermeņa akurāta atspoguļošana medijos ir jāpadara par normu, kas nozīmējot arī korektu reklāmu pārraidīšanu. Savukārt vairākums "Instagram" lietotāju, atbildot aktrises ierakstam, piekrīt, ka reklāmā redzamais ir reālistisks pēcdzemdību laika atainojums.

CNN producente un žurnāliste Sonja Moge medijā paudusi, ka reklāmā redzamais ir tālu no pavisam skarbajiem un nepatīkamajiem skatiem, ko sieviete piedzīvo dzemdību un pēcdzemdību laikā. "Noslāpējot šos reālistiskos pēcdzemdību pieredzes attēlus, mēs sievietēm liekam justies nepiemēroti, ja viņas nefunkcionē normāli un nejūtas atkopušās uzreiz pēc jaunas dzīvības laišanas pasaulē," publikācijā izteikusies žurnāliste.

Reklāmas video rullītis:

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!