Foto: Publicitātes foto
Jau vairāk nekā gadu skolēni, mācību personāls un arī vecāki ir centušies pielāgoties attālinātajam mācību procesam un nodrošināt ērtu vidi, kas ļautu efektīvi mācīties un mācīt. Pie šāda mācību procesa ir pieraduši vien 18 procenti skolēnu, studentu un mācībspēku, savukārt vairāk kā trešdaļa jeb 36 procenti vēlētos nākotnē mācīties gan attālināti, gan klātienē, vēsta Samsung Electronics Baltics veiktā aptauja*. Iespējams, mācību stundas tiešsaistē ar laiku kļūs par klātienes mācību procesa sastāvdaļu, bet līdz tam svarīgi sagatavoties darbam, lai mācības noritētu produktīvāk. "Exupery" Starptautiskās vidusskolas vēstures skolotājs Edgars Bērziņš dalās ar padomiem, kā šobrīd uzlabot mācīšanās procesu un iesaka piecas lietotnes interaktīvākam darbam ar skolēniem un studentiem.

Ikdienas nodarbību piezīmēm


Kopīgai rakstīšanai, sadarbībai, piezīmju veikšanai var izmantot lietotni "Padlet" vai tai līdzīgu – Trello. "Šīs lietotnes izmantoju strādājot ar skolēniem un arī pieaugušajiem – projektu un ikdienas nodarbību piezīmēm, kā arī kā vietni, kurā var augšupielādēt jau iepriekš veidotos failus," stāsta skolotājs Edgars Bērziņš. "Ikdienā noderīgi un ērti ir izmantot planšetdatoru, kam ir pieejama pilna funkcionalitāte, turklāt skārienekrāns un viedā pildspalva jeb "S Pen" dod iespēju ērtāk orientēties un pārvietoties no viena dokumenta uz citu".

Interaktīvai mācību stundai


Lai kopīgi pētītu, vizualizētu un apskatītu informāciju, kā arī pētījumu rezultātus, skolotājs iesaka izmantot "MS Teams" vai "Zoom" platformā kopīgotu "Google Word" vai "Power Point" dokumentu, kurā vienlaikus var darboties viens, divi vai vairāki skolēni. "Katram skolēnam vai skolēnu grupai tiek iedalīta sava krāsa, ar ko veikt piezīmes, tādējādi es kā nodarbības vadītājs varu ērti sekot līdzi sniegumam grupas ietvaros," uzsver skolotājs.

Prezentāciju veidošanai


Lietotnēs "Genially" vai Infogr.am ir pieejami lieliski rīki dažādu prezentāciju, infografiku veidošanai – parocīgi, jo ir plaša izvēle ar iepriekš izveidotām prezentāciju veidnēm. Īpaši noderīga lietotne ir darbam ar datiem – sociālajās zinībās un starptautiskajā izglītībā. Ērts veids, kā prezentēt dokumentu auditorijai, ir savienot planšetdatoru ar televizora ekrānu vai citu ierīci un prezentējot izmantot planšeti, lai rediģētu dokumentu vai pārslēgtu vienu slaidu uz citu.

Vizuāli pievilcīgam saturam


Skolotāja palīgs – lietotne "Miro" – ir tiešsaistē pieejama tāfele, uz kuras var atainot praktiski visu, kas nepieciešams mācību stundas laikā, turklāt lietotnē vienlaikus var darboties gan skolotājs, gan skolēni. Lielisks rīks vizualizāciju veidošanai, lai attālinātais mācību darbs kādā no sarunu platformām būtu radošāks un vizuāli saistošs, turklāt, izmantojot planšetdatoru un funkciju "Pen to text", rokrakstā veiktos pierakstus ar "S Pen" var automātiski pārvērst drukātā tekstā.

Atgriezeniskajai saitei un novērtējumam


"EdPuzzle" ir rīks, ar kura palīdzību jebkuram video materiālam var veidot slēgtos un atvērtos jautājumus. "Šo lietotni šobrīd izmantoju ļoti bieži – skolēni skatās video un tā laikā atbild uz jautājumiem ar vairākiem atbilžu variantiem, kā arī ir iespēja veidot atvērtos jautājumus, kas ir manuāli pārbaudāmi," stāsta Edgars Bērziņš.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!