Pietrūkst interaktivitātes, ir garlaicīgi. Kas nomāc attālinātajās mācībās
Foto: Publicitātes attēli

47 procenti Latvijas iedzīvotāju atzīst, ka attālinātajās mācībās pietrūkst interaktivitāte un tas kopumā ir garlaicīgs un nogurdinošs (41 procents), liecina martā veikta aptauja. 62 procenti respondentu norāda, ka viena no galvenajām problēmām, ar ko tie sastopas, attālināti mācoties no mājām, ir arī grūtības koncentrēties. Savukārt 30 procentiem problēmas sagādā izmantojamo ierīču ierobežotās funkcijas.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Martā "Samsung Electronics Baltics" sadarbībā ar pētījumu aģentūru "Norstat" veica 1035 dažāda vecuma cilvēku aptauju tiešsaistē.

Mācoties attālināti, jaunu zināšanu apguvē vienlaikus tiek izmantotas dažādas ierīces – datori un planšetdatori, kā arī viedtālruņi.

Ko min kā tipiskākās problēmas, ar kurām nākas saskarties ikdienā un kuras kavē mācību procesu:

  • 35 procenti aptaujāto min lēnu interneta savienojumu;
  • 21 procents – ierīces ekrāna izmēru, kas ir pārāk mazs;
  • 18 procenti – sliktu video kameras kvalitāti;
  • 19 procenti – ierīces lēno darbības ātrumu.

66 procenti aptaujāto uzskata, ka, attālinātajās mācībās izmantojamajai ierīcei ir jābūt labam darbības ātrumam. Tāpat svarīgs faktors ir mikrofona un skaņas kvalitāte (59 procenti ), kā arī ierīces mobilitāte (49 procenti ).

Tehnoloģiskajam nodrošinājumam attālinātajās mācībās ir izšķiroša nozīme. Aktuālāko problēmu – interaktivitātes trūkumu, – varētu atrisināt, ja abām pusēm būtu atbilstošs tehnoloģiskais nodrošinājums, kas veicinātu digitālo sadarbību.

Speciālisti iesaka mācībspēkiem lietot digitālo pildspalvu. Labot mājas darbus, atzīmējot un pasvītrojot vietas, kurām apmācāmajiem jāpievērš uzmanība, var arī digitāli.

24 procentiem respondentu attālinātais mācību process nepatīk un tie vēlētos, lai tas tiktu pārtraukts. Bet 23 procenti aptaujāto iedzīvotāju atzīst, ka nākotnē labprāt gribētu iespēju mācību procesā piedalīties gan attālināti, gan klātienē. Šāds jauktais mācību modelis vairāk būtu pieņemams sievietēm (27 procenti). No visiem aptaujātajiem tikai pieci procenti arī pēc pandēmijas beigām vēlētos mācības turpināt attālināti, bet pie šāda mācību procesa jau ir pieraduši 11 procenti.

Tags

Informācijas tehnoloģijas Dzīve Covid-19 pandēmijas laikā Attālinātās mācības
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form

Luminor biznesam