'Skalbes' krīzes tālrunim piesaistīti papildu apmaksāti psihologi
Foto: Publicitātes foto

Krīžu un konsultāciju centrā "Skalbes" varēs saņemt vēl vairāk valsts apmaksātu psihologu konsultāciju. Papildu konsultācijas iedzīvotāji varēs saņemt ar ģimenes ārsta norīkojumu.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Biedrības "Skalbes" tiešsaistes psiholoģiskā atbalsta un konsultāciju sniegšanas projekta vadītāja Astra Ozola informē, ka centrā piesaistījuši vēl sešus psihologus, kas varēs sniegt bezmaksas konsultācijas ar ģimenes ārsta norīkojumu, un tātad turpmāk būs iespēja saņemt vēl vairāk individuālo psihologu konsultāciju.

Kopumā uz bezmaksas diennakts atbalsta tālruni 67 222 922 aprīlī ir saņemti 1218 zvani, no tiem 957 ir krīzes konsultācijas. Zvanu apjoms ir līdzīgs kā februārī un martā. Kopš projekta sākuma 1. februārī jau ir saņemti 3662 zvani, no tiem 2841 ir krīžu konsultācijas. Trijos mēnešos iedzīvotājiem ir sniegtas 778 individuālas attālinātas psihologu konsultācijas.

Aprīlī joprojām ir daudz zvanu, kuros zvanītāji atzīst, ka viņiem ir pašnāvības domas.

Sarunas laikā par šādām domām runāts 22 procentos gadījumu, bet 21,5 procentos gadījumu cilvēki atzinuši, ka cieš no vardarbības. Visbiežāk pieminēta emocionālā vardarbība, kas daudzos gadījumos kombinējās ar citiem vardarbības veidiem, piemēram, fiziska ietekmēšana, seksuāla vardarbība vai pamešana novārtā, turklāt 36 procenti zvanītāju ir atzinuši, ka cieš no vardarbības jau ilgstoši.

"Mēs redzam, cik svarīgi ir turpināt iesākto un nodrošināt krīzes tālruņa darbību tādā režīmā, kā tas ir šobrīd, jo pieprasījums nemazinās. Pašreizējais projekts ir apstiprināts līdz 30. jūnijam, tomēr mēs ceram, ka arī turpmāk varēsim strādāt tikpat aktīvi. Šobrīd esam nokomplektējuši ļoti labu krīzes konsultantu komandu, kuri strādā ar lielu atdevi un ir gatavi turpināt darbu, lai nodrošinātu iedzīvotājiem anonīmas krīzes konsultācijas katru dienu 24 stundas diennaktī," skaidro Astra Ozola.

Viņa informēja, ka krīžu un konsultāciju centra "Skalbes" krīzes konsultanti ir svarīgs resurss arī gadījumos, kad notiek kādas katastrofas.

"Nesen saskārāmies ar situāciju, kad notika paaugstinātas bīstamības ugunsgrēks Rīgas centrā. Mūsu krīzes konsultanti bija gatavi izbraukt uz vietas un sniegt psiholoģisko atbalstu cietušajiem vai tuviniekiem, kam konkrētajā brīdī šāds atbalsts ir nepieciešams, piemēram, kamēr notiek dzēšanas darbi un cilvēki ir neziņā par saviem tuviniekiem. Šajā gadījumā mūsu palīdzība nebija nepieciešama, tomēr ir bijuši gadījumi, kad krīžu konsultantu zināšanas un pieredze ir bijusi ļoti nozīmīgs resurss," skaidro Ozola.

Viņa atgādina, ka lielākās traģēdijas, kur tikuši piesaistīti krīžu un konsultāciju centra psihologi un krīzes konsultanti, ir Zolitūdes traģēdija un Talsu traģēdija.

Krīzes tālruņa pakalpojums neaizstāj nepieciešamību vērsties pēc papildu palīdzības pie mentālās veselības speciālistiem, psihologiem, psihoterapeitiem, psihiatriem un ģimenes ārstiem ilgstošu un komplicētu mentālās veselības traucējumu gadījumos.

Pateicoties Veselības ministrijas atbalstam, kopš šā gada 1. februāra krīžu un konsultāciju centrā "Skalbes" bezmaksas diennakts atbalsta tālrunis 67 222 922, kas nodrošina plašāku operatīvo psiholoģisko atbalstu Latvijas iedzīvotājiem, sāka darboties ar papildu jaudu. Līdztekus informēšanas kampaņai, centram tika piesaistīti psihologi un īpaši apmācīti krīzes konsultanti, kuri zvanus turpina pieņemt visu diennakti.

Tags

Krīzes centrs Psiholoģija Depresija Vardarbība
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form