Skolēni no visas Latvijas var pieteikties Liepājas atklātajai programmēšanas olimpiādei
Foto: Shutterstock

Līdz 15. martam 2.-12. klašu skolēni, kā arī informātikas un datorikas skolotāji aicināti pieteikties pirmajai Liepājas atklātajai programmēšanas olimpiādei. Olimpiāde norisināsies tiešsaistē no 1. marta līdz 8. aprīlim.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Liepājas Universitāte jau vairākus gadus pavasarī rīko datorzinātņu olimpiādi, taču pirmo reizi, sadarbībā ar Digitālo inovāciju parku, tiek rīkota tiešsaistes Liepājas atklātā programmēšanas olimpiāde. Olimpiādes tēma ir programmēšana un spēļu izstrāde. 2.-12. klašu skolēniem, kā arī datorikas (informātikas) skolotājiem no visas Latvijas būs iespēja pārbaudīt savas programmēšanas prasmes, izaicināt prātu un radošumu, un laimēt balvas no atbalstītājiem.

Olimpiādes mērķis ir paaugstināt jauniešu interesi par eksaktajām jeb STEM zinātnēm un tehnoloģijām, kā arī veicināt skolēnu radošumu un interesi par programmēšanu un informācijas tehnoloģiju karjeras iespējām. Olimpiāde paredzēta četrās nominācijās, kur trīs no tām ir paredzētas skolēniem, bet viena – skolotājiem. Katras nominācijas uzdevumi publicēti šeit. Skolēniem ir iespēja pieteikt komandu, kurā ir no viena līdz trim dalībniekiem.

Komandu var veidot arī dažādu skolu skolēni. Skolēnu uzdevumi ir Liepājas pilsētas tematikā, iekļaujot pilsētas populārākos tūrisma objektus.

  • 2. – 6.klašu skolēniem – programmēšanas uzdevums, izmantojot vizuālās programmēšanas valodu Scratch. Skolēniem jāizveido spēle, kurā iespējama virtuāla pastaiga Liepājas ielu labirintā.
  • 7. – 12.klašu skolēniem – programmēšanas uzdevums, kurā nepieciešams radīt konsoles risinājumu. Uzdevums – izveidot spēli "Burtu jūklis", izmantojot Liepājas nozīmīgu objektu nosaukumus.
  • 7. – 12.klašu skolēniem – programmēšanas uzdevums – jāizveido spēle "Orientēšanās pilsētā", ar lietotāja grafiskās saskarnes risinājumiem.
  • Informātikas un datorikas skolotājiem programmēšanas olimpiādē paredzēti dažādi uzdevumi, kurus var risināt izmantojot C++, Java vai citas programmēšanas valodas.

Kāpēc piedalīties?

IT nozarei un tehnoloģijām attīstoties, pieprasījums pēc zinošiem speciālistiem aug. Digitālās nozares nākotnē neapstāsies – dalība olimpiādē palīdzēs skolēniem virzīties tuvāk IT nozarei, un nākotnē būs kā labs ieraksts CV. Savukārt skolotājiem dalība ļaus pārbaudīt savas zināšanas un prasmes. Lai piedalītos olimpiādē, lieti noderēs programmēšanas un spēļu izstrādes prasmes. Bez tā svarīga ir arī loģiska un algoritmiska domāšana un attapība. Dalība olimpiādē ir bez maksas, un tajā aicināts piedalīties ikviens Latvijas skolēns un informātikas skolotājs.

Kā pieteikties olimpiādei?

Lai piedalītos olimpiādē, nepieciešama reģistrācija. Pieteikt sevi vai savu komandas dalību ir iespējams mājaslapā līdz 15. martam. Reģistrējoties dalībniekiem jānorāda objekts, kuram tiks radīts programmēšanas uzdevuma risinājums. Kad objekts ir izvēlēts, tas vairs nav pieejams izvēlei citiem konkursa dalībniekiem konkrētajā nominācijā. Pēc reģistrēšanās dalībnieki saņems reģistrācijas apstiprinājumu un precīzas norādes par olimpiādes kārtību. Ja pazīsti kādu IT talantu, aicini viņu pieteikties olimpiādē!

Olimpiādi organizē Liepājas Universitātes Dabas un inženierzinātņu fakultāte sadarbībā ar Digitālo inovāciju parku. Balvas nodrošina uzņēmumi "TestDevLab", "Giraffe360", "TietoEVRY", "Accenture" un Liepājas pilsētas pašvaldība.

Sīkāka informācija par olimpiādi, kā arī nolikums skatāms mājaslapā.

Tags

Programmēšana Konkurss Liepāja Liepājas Universitāte
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form