Smaidīt par spīti diagnozei. Pieci skolēnu stāsti par jauniešiem ar īpašajām vajadzībām
Foto: Shutterstock

Aprīlī noslēdzies Labklājības ministrijas projekta "Cilvēks, nevis diagnoze" konkurss skolēniem "Viena diena manā mūžā", kurā dalībnieki bija aicināti pastāstīt par kādu īpašu cilvēku domraksta, esejas vai pat video formātā. Nu darbi apkopoti, izraudzīti laureāti, bet ar godalgotajiem stāstiem iepazīties var ikviens. Jāpiebilst, ka stāstu varoņi ir jaunieši ar garīga rakstura traucējumiem, bērni ar funkcionāliem traucējumiem, kuriem noteikta invaliditāte, kā arī ārpusģimenes aprūpē esoši bērni.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Skolēnu stāsti pierāda – ikviena cilvēka dzīvē var atrast un saskatīt pozitīvo. Prieki, aizraušanās, brīvā laika nodarbes, mērķi un sapņi – visas šīs lietas parāda, ka jaunietis ir ne tikai viņa diagnoze, bet sabiedrības daļa, par kuru nevaram būt vienaldzīgi. Ar laipnu ministrijas atļauju piedāvājam iepazīties ar dažiem stāstiem arī portālā "Cālis".

Pārpublicētajos eseju fragmentos saglabāta autoru rakstība.

Raivis – jaunietis ar pilnīgu dzirdes zudumu

Pirmo vietu skolēnu stāstu konkursā ieguva valmieriešu Sanijas Jansones, Roberta Briediņa un Kaspara Rozīša video stāsts par astoņpadsmitgadīgo Raivi, kuram ir pilnīgs dzirdes zudums. Neskatoties uz diagnozi, Raivis mācās Valmieras Gaujas krasta vidusskolā un iegūst pilnvērtīgu izglītību. "Man ir visforšākie klasesbiedri," video skaļi saka Raivis, turot rokās bildi ar saviem skolasbiedriem.

Ar saviem vienaudžiem jaunietis lielākoties sazinās zīmju valodā, taču, pateicoties neatlaidīgam darbam nodarbībās, Raivis spēj arī runāt. Raivis pierāda – neskatoties uz diagnozi, viņš var sadarboties ar skolasbiedriem, pildīt visdažādākos uzdevumus, nodarboties pat ar vairākiem sporta veidiem un vadīt automašīnu. Jaunietim ļoti patīk hokejs, viņš skatās visas "Rīgas Dinamo" spēles.

Tags

Invaliditāte Sarakstu karuselis Vājdzirdīgs bērns
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form