Uzturs, miegs, fiziskas nodarbes – galvenie ieroči cīņā ar bērnu un pusaudžu stresu
Foto: Shutterstock

Mūsdienu straujajā dzīves ritmā stresa pārņemti ir ne tikai pieaugušie, bet arī bērni. Ja vecāki zina, kā ar to cīnīties, kas viņiem labāk palīdz, bērniem ir grūtāk – visbiežāk viņi pat nesaprot savas emocijas un kāpēc rīkojas tā, kā it kā nevajadzētu un patiesībā, kā nemaz negribētos. Taču stress ir kā neredzamais bubulis, kas piezogas neviena neaicināts.

Ar bērnu un pusaudžu stresu, kas viņu veselībai var nodarīt gana lielu kaitējumu, jāpalīdz cīnīties vecākiem. Kā to paveikt? To palīdzēs apgūt Latvijas Pediatru asociācijas speciālisti, kuri vecākiem sagatavojuši īpašu informatīvu un izglītojošu materiālu "Stress bērniem un pusaudžiem: cēloņi un sekas, ārstēšana un profilakse".

Miegs un atpūta var darīt brīnumus

Pareiza atpūta un miega režīma ievērošana palīdzēs uzlabot adaptācijas spējas. Ne tikai bērnam, bet arī jebkuram cilvēkam ir jāguļ tik stundas, cik tas organismam ir nepieciešams, turklāt nakts miegam jābūt nepārtrauktam.

Jo bērns ir jaunāks, jo ilgāks ir viņa nakts miegs, turklāt bērnam ir jāguļ arī dienā. Stress bieži izraisa miega traucējumus. Pat pēc īslaicīga stresa, uz kura fona vairākas naktis pēc kārtas ir bijis slikts miegs, bērns var savu uzmanību koncentrēt uz nespēju gulēt, tā "nostiprinot" problēmu.

Pusaudžiem ir iespējami diennakts ritma traucējumi, kas izpaužas kā iešana gulēt pēc pusnakts, tomēr pēc pamošanās vēlā rītā vai dienā miega ilgums nemainās. Tomēr sociālie faktori, piemēram, mācības agri no rīta, rada nepieciešamību mosties agrāk. Tas negatīvi ietekmē aktivitāti dienas laikā, pazemina darbaspējas un pasliktina sekmes, palielina traumu un nelaimes gadījumu risku, arī uz ceļa.

Miega traucējumu iemesls var būt obstruktīvas miega apnojas vai nemierīgo kāju sindroms, kura dēļ obligāti jāvēršas pie ārsta. Miega traucējumus var izraisīt arī zāles vai dažādu apreibinošu vielu lietošana. Noteikti jāievēro miega higiēnas nosacījumi, kas ļauj atvieglot iemigšanu

Source

Cālis.lv

Tags

Fiziskās aktivitātes Miegs Sarakstu karuselis Stress Veselīgs uzturs Magnijs
Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Comment Form