Vecāki kā no svešas planētas? Sāk sociālo kampaņu par bērnu uzvedības problēmām
Foto: Publicitātes foto

Agresija, dusmu lēkmes un noteikumu neievērošana mājās, bērnudārzā vai skolā – četrus līdz deviņus gadus vecu bērnu izplatītākās uzvedības problēmas būtiski ietekmē arī citus bērnus un skolotājus, liecina SKDS veiktā vecāku aptauja.* Katrs desmitais vecāks atzīst, ka ar bērna uzvedību netiek galā un nezina, kur meklēt palīdzību. Lai pievērstu sabiedrības uzmanību bērniem ar uzvedības problēmām un atbalstītu viņu vecākus jaunajā mācību gadā, Latvijas Bērnu atbalsta fonds (LBAF) kopā ar farmācijas uzņēmumu "Olainfarm" uzsāk sociālo kampaņu "Draugi no citas planētas".

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Bērniem vecāku, pārējo pieaugušo un citu bērnu pasaules bērnudārzā vai skolā nereti šķiet kā svešas planētas. Bērni nesaprot noteikumus, kā sazināties ar šiem citu planētu iemītniekiem, ko no viņiem sagaidīt un kā uzvesties viņu klātbūtnē. Tomēr tas nenozīmē, ka bērni ar viņiem negribētu draudzēties.

Kampaņā "Draugi no citas planētas" ar atraktīviem animāciju video rādīs, kā bērni uztver vecākus, skolotājus un citus bērnus un sniegs ieteikumus, kā sadraudzēties ar šiem citu planētu iemītniekiem, ziņo Līva Jēgere, kampaņas "Draugi no citas planētas" koordinatore.

Kampaņas ietvaros ir sagatavoti un pieejami izglītojoši materiāli vecākiem par to, kā runāt ar bērniem par emocijām, kā palīdzēt viņiem labāk tās saprast un piedāvāti praktiski ieteikumi dienas plānam kopā ar bērniem un rotaļu idejām. Izglītojošie materiāli un video ikvienam vecākam pieejami: šeit, kā arī sociālajos tīklos. Animācijas video sērijas pirmais stāsts par vecāku planētu redzams zemāk.

Sajūta, ka neviens tevi nesaprot un citi uzvedas kā no svešas planētas, iet rokrokā ar dažādām uzvedības problēmām – agresiju, aizkaitināmību, atteikšanos ievērot noteikumus, grūtībām iegūt draugus un nespēju risināt konfliktus. Kā rāda aptaujas rezultāti, bērnu uzvedības problēmas ietekmē ne tikai viņu vecākus, bet arī citus bērnus un skolotājus. 52 procenti aptaujāto norāda, ka viņu bērna klasē vai bērnudārza grupiņā ir bērni, kuri traucē citiem mācīties, bet 18 procenti novērojuši, ka bērna skolotāja vai audzinātāja bieži ir dusmīga un kliedz uz bērniem, ja tie neklausa.

"Ne tikai aptaujas rezultāti, bet arī lielais pieprasījums pēc mūsu sociālās rehabilitācijas pakalpojuma bērniem ar uzvedības traucējumiem un saskarsmes grūtībām apliecina, ka tas ir izaicinājums daudzās ģimenēs. Maldīgs ir priekšstats, ka tas attiecas tikai uz sociāli nelabvēlīgām ģimenēm, jo patiesībā ar bērnu uzvedības problēmām var saskarties ikviena ģimene. Drošības un mīlestības trūkums vai, gluži pretēji, pāraprūpe nereti noved pie psiholoģiskām problēmām jau agrā bērnībā. Lai problēmas nesamilztu līdz vairākkārtējām skolu maiņām un pusaudža gados līdz pāraudzināšanas iestādēm, to risināšanu nevajadzētu atlikt, problēmas pašas no sevis nepazudīs līdz ar bērna pieaugšanu. Visefektīvāk ir strādāt ar bērniem četru līdz deviņu gadu vecumā, kas arī izvēlēts par kampaņas fokusu. Cerams, ka kopā mums izdosies palīdzēt bērniem justies labāk, bet vecākiem – labāk saprast savu bērnu," saka Kaspars Markševics, LBAF valdes loceklis.

Kampaņā ikvienam ir pieejami izglītojoši materiāli www.lbaf.lv un sociālajos tīklos.

Savukārt Rīgas ģimenēm ir iespēja pieteikties LBAF sociālās rehabilitācijas pakalpojumam "Ceļš pie sevis", ko vecākiem sedz no Rīgas domes finansējuma. Programmas ietvaros vecāki un bērni apmeklē nodarbības un konsultācijas, ko vada profesionālu speciālistu komanda: sociālais darbinieks, ģimenes atbalsta persona, ģimenes sistēmiskais psihoterapeits, klīniskais psihologs, skaņu terapeits un citi speciālisti pēc nepieciešamības. Plašāka informācija šeit.

* Aptauju veicis pētījumu centrs SKDS 2022. gada maijā, aptaujājot 350 respondentu, kuriem ir četrus līdz deviņus gadus veci bērni.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!

Tags

Bērna audzināšana Bērni Psihoemocionālā veselība
43475707
Bērndārznieka audzināšana
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.
Lasi vēl
 

Comment Form