
Kaligrāfija kā māksla un amata prasme aktuāla ir bijusi vienmēr, taču mūsdienās tā guvusi modernāku izpausmes veidu, piemēram, ar dažādiem rakstības stiliem un to pielietojumu, atklāj Kaiva Narbute, kura pirms vairākiem gadiem pievērsusies senajam amatam. Viņa uzskata, ka tradicionālā, klasiskā kaligrāfija ir pamats daudz dzīvākai, ekspresīvākai rakstībai mūsdienās.
Kaiva ļauj ieskatīties savā ikdienā, kur kaligrāfija tiek izmantota, piemēram, dažādos svētkos – kāzās, korporatīvos pasākumos, dzimšanas dienas svinībās, reklāmas dizainā, produktu iepakojuma noformējumā. "Pozitīvi ir tas, ka kaligrāfija var būt pieejama ikvienam – tiek dota iespēja pamēģināt, un, ja tas patiešām aizrauj, var apgūt arī nopietnāk un padziļināti, paturot prātā, ka tas prasa pacietību un treniņu. Savā ziņā var teikt – kaligrāfija atkal ir modē," stāsta Kaiva. Viņa norāda, ka kaligrāfijas atdzimšana notikusi pēdējos gados, kad modernā rakstība ir izpelnījusies īpašu uzmanību, taču tas nenozīmē, ka klasiskā kaligrāfija ir izzudusi, jo tas ir pamatu pamats – līdz ar to joprojām aktuāls.

Kaiva atklāj, ka ir rakstījusi uz dažādiem materiāliem, piemēram, stikla, akmens, augu lapām, koka un auduma. "Rakstīšanas iespējas ir bezgalīgas kaut vai tādā aspektā, ar ko un uz kā raksta, arī izskata ziņā un cik efektīvi izskatās," viņa piebilst. Kaiva norāda uz neona lampu pie dizaina papīrlietu veikala ''Manilla'' sienas – tā veidota pēc uzrakstītā vārda "amazing", kas sākumā rakstīts uz papīra, tad tas ticis pārnests datorā un vēlāk ieguvis lampas dizainu. Pirms kāda laika aktuāla bijusi arī kafejnīcu un restorānu piedāvājuma rakstīšana uz sienas ar krītu un marķieri. Tāpat viņa veidojusi iedvesmas sienas birojos, kur darbinieki vēlējušies atsvaidzināt interjeru.
Taujāta par instrumentiem, ar kādiem tiek rakstīts, Kaiva stāsta: "Tradicionālais ir rakstāmspalva. Ir asgala spalvas, kurām galiņš ir ass, un ir platgala spalvas, kurām ir šķelts gals." Katra no minētajām spalvām ir paredzēta noteiktam rakstības stilam, kā arī konkrētai rakstīšanas tehnikai. Savukārt ''hand-lettering'' stilā burti tiek zīmēti, izmantojot zīmuli, marķieri vai otu. Šobrīd aktuāls ir arī ''brush-lettering''stils, kurā izmanto speciālus flomāsterus un otai līdzīgus rakstāmos. Arī tintes ir pieejamas dažādās krāsās, bet var izmantot arī ūdenskrāsas vai guaša krāsas, tad paveras plašas iespējas toņu ziņā, jo iespējams krāsas jaukt savstarpēji.
Lai būtu uzskatāmi, kaligrāfe parāda sadarbībā ar ''Manilla'' veidotos kāzu ielūgumus, kur izmantoti dažādi rakstības stili. Bieži vien ielūgumi tiek ražoti, jo, ja skaits ir virs 30 un vairāk, rakstīšana ar roku procesu gan sadārdzina, gan sarežģī. Tas nozīmē, ka kaligrāfijas daļa tiek rakstīta ar roku, bet pēc tam datorā apstrādāta, lai būtu derīga dizaina drukai. Viņa skaidro, ka uz aploksnēm adresātus un galda kartēm viesiem, neatkarīgi no daudzuma, raksta ar roku individuāli.