Kā parūpēties par savu ādu rudenī
Foto: Līga Biņkovska

Tavai ādai pēc saulainās vasaras ir nepieciešams pamainīt kopšanas paradumus, lai arī rudens un ziemas sezonā tā būtu veselīga un elastīga. Esam apkopojuši padomus, kā tu pati mājas apstākļos vari parūpēties par savu sejas un ķermeņa ādu, ieviešot vienkāršus mājas SPA rituālus.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Rudenī āda tiek pakļauta nelabvēlīgajiem apstākļiem – aukstums, ass vējš, sauss gaiss telpās, apkure, straujas temperatūras svārstības no iekštelpām uz āra apstākļiem. Rudens un ziemas periodā ādas šūnu atjaunošanās notiek lēnāk, pasliktinās asinsrite, samazinās apgāde ar barības vielām un skābekli, tādejādi āda kļūst sausāka, bālāka, izskatās nogurusi, parādās sīkās grumbiņas un tumšie loki zem acīm. Āda var pat sākt niezēt un lobīties, tādēļ tai šajā laikā vairāk nepieciešamas ir barojošas un kopjošas vielas, kas paātrina atjaunošanās procesus.

Sejai – trīs soļu princips

Sejas kopšanas rituālam un regularitātei aukstajos mēnešos ir ļoti liela nozīme. Ja pieturēsies pie trīs soļu principa – attīrīt, atjaunot, mitrināt, tad skatīties uz sevi spogulī varēsi ar smaidu sejā.

1. Attīri un ļauj ādai elpot

No rītiem un vakaros seju mazgā ar kādu maigu attīrošu līdzekli, piemēram, želeju vai putām, kas piemērots tavam ādas tipam. Ja atmirušās ādas šūnas netiek rūpīgi noņemtas, tās aizsprosto poras un kavē kopjošo līdzekļu iedarbību.

Vari izmēģināt arī alternatīvu ādas attīrīšanas līdzekli – micelāro ūdeni, kas ir ļoti saudzīgs, nesatur alkoholu un der jebkura tipa ādai. Micelāro ūdeni var lietot gan kā atsevišķu attīrošo līdzekli, gan pēc sejas mazgāšanas tonika vietā.

Efektīvākai ādas attīrīšanai 1-2 reizes nedēļā noder sejas skrubis – tam jābūt ar smalkām abrazīvām daļiņām, bet pietiekami maigam un to nevajag pārlieku berzēt. Pēc skrubja lietošanas poras būs atvērtas un vieglāk uzsūks krēma vērtīgās aktīvās vielas.

Ieteikumi:

Gaisīgās Attīrošās putas Normālai sejas ādai maigi attīra un, pateicoties kumelīšu ekstraktam, mīkstina un nomierina ādu.

Līdzsvarojošais Rožu Micelārais ūdens attīra, tonizē un darbojas kā spēcīgs antioksidants.

Skrubi vari pagatavot arī mājas apstākļos. Ja āda ir sausa, tad sajauc 2 ēd.k. kokosriekstu eļļu vai olīveļļu, 1 tējk. cukuru un 0.5 tējk. citrona sulu, uzklāj uz tīras un mitras ādas, viegli ieberzē un noskalo. Uzmundrinošam skrubim sajauc 1 ēd.k. izlietotus kafijas biezumus ar 1 ēd.k kokosriekstu eļļu, maigi ierīvē tīrā ādā un noskalo.

2. Atjauno un novērs sausuma sajūtu

Saule un vējš vasarā padarījuši sejas ādu sausāku, kas nenovēršami noved pie pirmajām krunciņām. Tu vari ar to cīnīties, ja lietosi intensīvākus ādas kopšanas un šūnu atjaunojošus līdzekļus. Sejas eļļa vai serums atjaunos ādas elastīgumu un tvirtumu, kā arī nodrošinās, lai grumbiņas un krunciņas turas no tevis tālāk.

Āda ap acīm ātrāk kļūst sausa, jo tā ir četras reizes plānāka un trauslāka, nekā sejas āda. Tieši ap acīm vispirms parādās noguruma pazīmes – smalkās krunciņas, pietūkums un tumšie loki. Ieteicams ikdienas ādas kopšanā ieviest acu krēmu ar smalkāku tekstūru, kas neizraisa šķidruma aizturi un pietūkumu, un ar īpašām acu zonu kopjošām sastāvdaļām.

Sejas maska ir jaudīgs un īpašs ādu lutinošs produkts, ko vari lietot 1-2x nedēļā, lai iegūtu tūlītēju un acīmredzamu rezultātu.

Ieteikumi:

Sejas serums ar hialuronskābi samazina grumbiņas, atjauno ādas elastību un, pateicoties hialuronskābei un smiltsērkšķu ekstraktam, intensīvi mitrina un veicina audu atjaunošanos.

Pretgrumbu Acu krēms ar antioksidantiem mazina tumšos lokus ādai ap acīm, veicina kalogēna veidošanos un šī sviests, zīdkoka mizas un dzērveņu ekstrakti nodrošina intensīvu ādas barošanu.
Pagatavo mājās savu sejas masku – nomierinošam efektam pusglāzi auzu pārslas pārlej ar glāzi karsta ūdens un atstāj mazliet atdzist, pēc tam siltu liec biezā slānī uz sejas un pēc 15 minūtēm noskalo ar siltu ūdeni. Banānu maska samazinās grumbiņas un mitrinās – saspaidi nogatavojušos banānu, uzklāj uz sejas un pēc 20 minūtēm nomazgā ar siltu ūdeni.

3. Mitrini

Pazeminātās āra temperatūras un iekštelpu sausā gaisa ietekmē āda pastiprināti zaudē mitrumu, tādēļ mitrināšana ir īpaši svarīgs solis ceļā uz veselīgu ādu. Sejas kopšanai ieteicams sākt lietot bagātīgākas konsistences krēmu, kas ne tikai nodrošina ādas mitrināšanu, bet arī lieliski iesūcas ādā un veido ādas aizsargkārtu.

Sejas krēmam ir jābūt arī ar papildu aktīvajām vielām atbilstoši sejas ādas tipam un tas jālieto katru dienu no rīta un vakarā. Krēms ir jāuzklāj vismaz pusstundu pirms iešanas ārā, lai uz ādas pagūtu izveidoties aizsargkārtiņa.

Ieteikums:

Mīkstinošs Sejas krēms mitrina, baro, nomierina un neatstāj taukainu kārtiņu uz ādas, ar saldo mandeļu eļļu, avokado eļļu un kumelīšu ekstraktu.

Lutini ķermeņa ādu

Rudenī un ziemā mēs uzvelkam vairāk drēbju, kas kairina un sausina ādu un neļauj tai pilnvērtīgi uzņemt skābekli, tādēļ var rasties nepatīkamas sajūtas – ādas nieze un lobīšanās.

Ķermeņa ādas kopšanai ikdienā pēc dušas lieliski der mitrinošs pieniņš vai krēms, kura sastāvā ir vieglas konsistences dabīgās eļļas (piem. kokosriekstu eļļa vai avokado eļļa) un C un E vitamīni, jo tie veicina ādas atjaunošanos un uzlabo asinsriti. Ja āda ir ļoti sausa, tad lieto ķermeņa eļļu uz mitras ādas, lai nodrošinātu labāku iesūkšanos. Vari arī izmantot vienkārši kokosriekstu eļļu – tā lieliski pabaros ādu.

1-2 reizes nedēļā lieto ķermeņa skrubi, lai atbrīvotos no atmirušajām šūnām. Ķermeņa skrubis uz eļļas bāzes ir lieliski piemērots rudenim un ziemai, jo papildu masāžai un asinsrites uzlabošanai, āda tiek bagātināta ar eļļām. Skrubi uzklāj uz mitras ādas un ar maigām apļveida kustībām iemasē. Neaizmirsti kārtīgi apstrādāt arī rokas, pēdas, ceļgalus un elkoņus. Kā iknedēļas rituālu tu vari ieviest arī relaksējošu vannu ar svecēm, maigu mūziku, tēju un piemērotu ēterisko eļļu.

Pēdām ir pietiekami liela slodze visas dienas garumā un tās tiek ieslodzītas slēgtos apavos, tāpēc jāparūpējas, lai pēdu āda būtu mīksta un nesaplaisātu. Ikdienā pēc mazgāšanās jāizmanto kāds pēdu krēms vai ķermeņa krēms. Kāju pirkstu starpās krēmu nevajag klāt, lai izvairītos no izsitumu rašanās. Periodiski pēdas izmērcē vanniņā un ar pēdu vīli vai pumeku atbrīvo no sacietējušās ādas. Pēc tam ieteicams norīvēt tās ar skrubi – tas mīkstinās un pabaros ādu.

Rokas, tāpat kā sejas āda, ik dienas tiek pakļauta vējam, aukstumam, sausam gaisam iekštelpās, ziepēm un dezinfekcijas līdzekļiem, tāpēc mazgā tās viegli siltā ūdenī, jo auksta ūdens padarīs ādu raupju un tā sāks lobīties, bet karsts ūdens sausinās ādu. Mājas uzkopšanas darbus vienmēr veic cimdos un ierasto ikdienas roku mazgāšanu papildini ar roku krēma uzklāšanu. Ja esi ārpus mājas, ir svarīgi, lai tavā rokassomiņā būtu roku krēms, un arī pirms miega pabaro rokas ar krēmu.

Ieteikums:

Kafijas ķermeņa skrubis uzlabo asinsriti, padara ādu tvirtu un intensīvi baro to. Dabiskās abrazīvās daļiņas no aprikožu kauliņiem un kafijas pupiņām veicina šūnu atjaunošanos.
Barojošs roku krēms ar avokado eļļu un šī sviestu nodrošina pilnvērtīgu ādas barošanu, pasargā no sausuma un veido dabīgu aizsargslāni.

Izmēģini sejas pašmasāžu

Sejas fitness ir fantastisks vingrojumu komplekss apvienots ar pašmasāžu, kas spēj uzlabot sejas ovālu, novērst dubultzodu, mazināt krunkas un tūsku acu zonā un uzlabot sejas krāsu. Masāža un vingrojumi cīnās ar cēloņiem, nevis sekām, iedarbojas uz dziļākiem sejas audiem un tu vari to darīt mājās.

Pastāv dažādi vingrojumi un sejas masāžas metodes, bet pamatprincips visiem ir viens – sejas muskuļu izstaipīšana un masāža ar pirkstiem vai speciāliem masāžas instrumentiem, piemēram, "Jade Roller" (nefrīta sejas rullītis) vai "Gua Sha" (kristāla sejas masāžas plāksnīte).

Iedvesmai vari izlasīt vairāk šeit.

Dzer ūdeni, kusties un ēd veselīgi

Ūdens ir ādas labākais draugs, tāpēc atceries padzerties arī rudenī un ziemā. Tieši ūdens ādas dziļākajos slāņos palīdz nogādāt nepieciešamās barības vielas un skābekli, lai āda atjaunotos un izskatītos veselīga un mirdzoša. Izdzer vismaz 1,5 l ūdens dienā un tu palīdzēsi novērst savas ādas priekšlaicīgu novecošanos.

Rudenī ir lieliska iespēja iegūt visus iespējamos vitamīnus no dārzeņiem un zaļumiem – spinātos, paprikā, burkānos, tomātos un saldajos kartupeļos esošie vitamīni E, C un A uzlabos ādas stāvokli un reizē stiprinās imunitāti. Savukārt dažādas sēklas (ķirbju, saulespuķu, čia, kaņepju un linsēklas) ir bagātas ar selēnu, vitamīnu E, magniju, omega 3 taukskābēm un olbaltumvielām, kas palīdz tikt vaļā no grumbām un pinnēm un mitrina ādu. Uzēd tumšo šokolādi (vismaz 80% kakao) – tajā esošie antioksidanti un taukskābes ādu padarīs mirdzošu un uzlabos tās struktūru un veselību.

Sporto, kusties vai vienkārši pavadi laiku svaigā gaisā – tas uzlabo asinsriti un ādas izskatu kopumā. Pastaigas un sporta nodarbības ārā palīdz piesātināt ķermeni ar skābekli, tādējādi veicinot arī vielmaiņas procesus šūnās.

Ja ieviesīsi kaut dažus jaunus ādas kopšanas rituālus un ievērosi pamatprincipus, tad āda nekļūs nogurusi un blāva un tu būsi gatava sagaidīt pavasari.

Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form