Foto: Publicitātes attēli

Rīgas modes nedēļas ("Riga Fashion Week") ietvaros četrpadsmito reizi pasniegtas "Latvijas modes gada balvas", informē organizatori. Par sasniegumiem 2018. gadā cīnījās gan pašmāju modes vides debitanti, gan jau pieredzējuši zīmoli. Kopumā pasākumā pasniegtas balvas 14 nominācijās, piemēram, "Gada debija", "Gada izrāviens" un "Radošākā gada modes skate".

Nominācijā "Gada debija" tika virzīti četri zīmoli, kas sevi pārliecinoši pieteikuši 2018. gadā: "Bergs Privé", "Noname Atelier", "Public Makes Image" un "Pixie Won't Play". Šīs nominācijas uzvarētāju nosauca pagājušā gada ceremonijas laureāte šajā nominācijā – modes dizainere Iveta Vecmane. Par labāko debitantu 2018. gadā tika atzīts zīmols "Pixie Won't Play" (dizainere – Līga Banga), kas savu pirmo lielo kolekciju prezentēja Rīgas modes nedēļas rudens sesijā.

Nominācijā "Gada labākais digitālais mārketings" tika izvirzīti trīs latviešu zīmoli – jau labi pazīstamie "Nolo" un "INCH2", kā arī jaunpienācējs "Pixie Won't Play". Šajā nominācijā uzvarēja apavu zīmols "INCH2", turklāt tajā zīmols tiek apbalvots jau otro gadu pēc kārtas. Skaitļi runā paši par sevi, ņemot vērā, ka "INCH2" sekotāju armija sastāda 318 tūkstošus vietnē "Instagram" un 465 tūkstoši sekotāju vietnē "Facebook". Veiksmīgākā 2018. gada publikācija izpelnījās 18 441 "patīk" zīmes.

"Gada izrāviens" tika piešķirts Latvijas mākslinieces zīmolam "Ksenia Danilova". Mākslinieces radītās cepures 2018. gadā gozējās teju vai uz visiem vadošajiem pašmāju modes žurnālu vākiem, turklāt zīmola piedāvājuma klāsts ir ievērojami paplašinājies – cepurēm klāt nācis arī apģērbs, apavi un citi dizaina izstrādājumi. Viņas konkurenti šajā nominācijā bija ārvalstīs augsti pieprasīts bērnu modes zīmols "Aristocrat Kids" (dizainere Dace Zvirbule) un somu zīmols "Vaskala" (dizainere Ērika Rudika).

Pirmo reizi modes balvas pastāvēšanas vēsturē tika izvirzīta nominācija "Labākais multivides pavadījums skatei", kurai tika noteikti trīs zīmoli – "Talented", "Nolo" un "Katya Katya London". Balva tika piešķirta zīmola "Talented" dizainerei Indrai Komarovai, kas savu kolekciju prezentēja bez mūzikas, tās vietā izskanēja mīlestības vēstuļu no frontes lasījumi latviešu, krievu, angļu un vācu valodās. Šī kolekcijas modes skate norisinājās 2018. gadā, kad pasaule atzīmēja Pirmā pasaules kara beigu simto gadadienu. Indra Komarova izteica pateicību "Erasmus" programmas studentiem, kas palīdzēja ierakstīt šo neparasto un patiesi dziļo skaņu ierakstu.

Par titulu "Veikals ar interesantāko koncepciju, atvērts 2018. gadā" sacentās trīs jaunas modes vietas Rīgā – bērnu modes veikals "Babama Kids" ar Agneses Rudzītes radītu baseina tematikas interjeru (Blaumaņa ielā 12), "One Wolf Boutique" (Vecrīgā, Laipu ielā 2/4) un "MCouture Studio" (Strēlnieku ielā 2a). Uzvarētāja laurus šajā nominācijā plūca pēdējā saimniece – zīmola "MCouture" dizainere Jūlija Malahova, kurai balvu pasniedza Grēta Gorjučko – veikala "Imagehouse" radošā direktore.

Nominācijā "Labākais attēls reklāmas kampaņai" savā starpā konkurēja pieci latviešu modes zīmoli: "Talented", "Katya Katya London", "Nolo", "Pixie Won't Play" un "Natalija Jansone". Balva tika piešķirta dizainerei Natālijai Jansonei, kura, balvu saņemot, izteica pateicību attēla autorei, latviešu fotogrāfei Ļenai Ņežencevai.

Nebijusi daudzveidība valdīja nominācijās "Oriģinālākais žurnāla vāks" un "Labākās stila lapas žurnālā" – šogad bez ilggadēja šīs nominācijas laureāta "Pastaiga RU", žūrijas izlasei pievienojās arī divi jaunpienācēji - "Honeymoon High" un "Veto". Par labākajām stila lapām balvu saņēma "Pastaiga RU" galvenā redaktore Jeļena Vlasova (stila lapu autori – fotogrāfs Oļegs Zernovs un stiliste Olga Kolotova). Balvu par oriģinālāko žurnāla vāku saņēma "Honeymoon High" galvenā redaktore Agnija Grigule, kuras portrets, starp citu, ir atainots uz 2018. gada decembra izdevuma vāka, kurš arī izpelnījās modes gada balvu. Uzvarējušā vāka autori – fotogrāfe "Daria Von Tri", stiliste – pati Agnija, kura ir arī viena no veiksmīgākajām latviešu influencerēm vietnē "Instagram".

Vēl viena jauna nominācija šogad - "Labākais jaunais žurnāls", kurā bez "Honeymoon High" tika izvirzīts arī mākslas un kultūras žurnāls "Jezga". Uzvarētājs šajā kategorijā bija žurnāls "Jezga".

Par "Vispieprasītāko modeli" tika atzīta Amanda Krūze no modeļu aģentūras "Vacatio", kuras konkurentes šajā nominācija bija Annija Katrīna Stāmure (System Agency) un Paula Strausa-Landiša (Meraki Models). 2018. gadā Amanda bija pieprasītāka modele dizaineru – Rīgas modes nedēļas dalībnieku - starpā.

Nominācijā "Radošākā gada modes skate" tika izvirzītas veselas sešas modes skates, kuras 2018. gadā sapurinājušas Latvijas modes telpu – "Public Makes Image" debijas skate K.K. fon Stricka villā un "Noname Atelier" Zinātņu akadēmijā, Latvijas Mākslas akadēmijas studentu un absolventu kolekciju atrādīšana šobrīd tukšā tekstilrūpnīcā, "Slow Beachwear" peldkostīmu demonstrēšana uz jahtu fona Daugavas krastā, grandiozas jauno kolekciju modes skates veiksmīgu latviešu modes zīmolu "Amoralle" un "Nolo" izpildījumā. Uzvarētājs šajā nominācijā – "Nolo", zīmols, kas jau ir slavens ar savām neaizmirstamajām modes skatēm – augsta līmeņa šoviem. Balvu šajā nominācijā zīmols ieguva par 2018. gada rudens sesijas modes skati.

Zīmols "Nolo" kļuva par galveno gada balvas laureātu un kopumā ieguva balvas trīs nominācijās. Zīmola radošā direktore Viktorija Joniene saņēma apsveikumus par balvām nominācijās "Gada inovatīvākā kolekcija" (tai tika izvirzīti arī "Talented" un "Katya Katya London") un "Gada dizaineris" (uz šo apbalvojumu pretendēja arī Agnese Narņicka ("One Wolf"), Inese Ozola ("Amoralle"), Katja Šehurina ("Katya Katya London") un Natālija Jansone ("Natalija Jansone")). "Man tas ir milzīgs pagodinājums!" klātesošajiem pauda Viktorija Joniene.

Latvijas modes gada balvas galvenā titula balvu tradicionāli pasniedza Baltijas Modes federācijas prezidente Elena Strahova. Viņa arī izteica pateicību un piešķīra balvu vēl vienā kategorijā "Par savu ieguldījumu modes attīstībā Latvijā". Šīs balvas statuete un pateicības vārdi tika izteikti Itālijas vēstniekam Latvijā – Sebastjāno Fulči.

Gada balvas pasniegšanas ceremonijas organizators ir Baltijas Modes federācija, uzvarētāji nominācijās tiek noteikti ar žūrijas balsojumu. Šogad žūrijas sastāvā: žurnāla "Люблю Life" galvenā redaktore Inna Avina, žurnāla "Una" galvenā redaktore Džina Briška, modes eksperte Dace Vaivara, žurnāla "Lilit" modes redaktore un žurnāla "Lilit Look" galvenā redaktore Kristīne Rudzinska, modes žurnālu "Pastaiga" un "Pastaiga RU" izdevēja Aija Šmidre, izdevniecības "Rīgas Viļņi" modes redaktore Olga Kolotova, "L`Officiel Baltics" galvenā redaktore Līga Zemture un šī žurnāla modes redaktore Dace Krieviņa-Bahmane, "Honeymoon High" galvenā redaktore Agnija Grigule, fotogrāfes Karlīna Vītoliņa un Viktorija Anisko, TV personība Ketija Šēnberga, modele un influencere Diana Kubasova un arī veikala "Imagehouse" radošā direktore un TV personība Grēta Gorjučko.

Balvas uzvarētājiem pasniedza dizaina biroja "H2E" vadītāja Ingūna Elere un Latvijas Dizaineru savienības valdes priekšsēdētājs Miks Pētersons, juvelierizstrādājumu zīmola "Verba" vadītāja Anna Fanigina, kā arī aktrise un "Soulstones by Agnese Zeltina" rotu dizainere Agnese Zeltiņa, TV personība Lelde Ceriņa, zīmola "Public Makes Image" radošā direktore Liene Grīnberga, kā arī zīmola "L'Occitane" vadītāja Latvijā Evelīna Ķimene u.c.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!