Foto: Lauma Kalniņa
Ja jau Latvijas mode ir unikāla, preces kvalitatīvas un arī cena adekvāta, ja jau top kolekcijas un dizaineri ražīgi strādā, kāpēc pēdējos gados tā šķiet kļuvusi neredzama?! Sarunā ar dizaineriem (kuri ir arī uzņēmēji), mācībspēku un pieredzējušu stilisti noskaidrojam vaininiekus un nākotnes iespējas.

Pirms vairāk nekā desmit gadiem (laika posmā ap 2009.–2010. gadu) pasaulē valdīja ekonomiskā krīze un Latvijā plauka patriotisma vilnis pēc vietējā dizaina. Līdzās jau iepriekš pastāvošajiem individuālajiem saloniem durvis vēra multi zīmolu konceptveikali. Tirdzniecības centros "Taste Latvia", Berga bazārā "Klase", jaunajiem dizaineriem veltītais "Paviljons" Tērbatas ielā, Jūrmalā "Katana Boutique"... Ar laiku durvis tika vērtas arī ciet, un vietā nāca citi – "8Rooms" tirdzniecības centrā "Galleria Riga" un "Bold" Tērbatas ielā, vēlāk Blaumaņa ielā. Šobrīd situācija ir stipri skumjāka. Bez periodiskiem mēģinājumiem un individuāliem cīnītājiem šī mirkļa vienīgais cerību stars ir jaunatvērtais Latvijas dizaina veikals "Butterman".

Vai Latvijas mode nevienam nav vajadzīga? Par to, kas ir noticis vai nenoticis, izvaicājām četras industrijas pārstāves – LMA Modes dizaina katedras vadītāju, asociēto profesori, zīmola "One Wolf" dizaineri Agnesi Narņicku, modes konceptveikala "Butterman" līdzveidotāju, zīmola "Tribal Hotel" dizaineri Simonu Veilandi, tirdzniecības centra "Stockmann" stilisti Ritu Erdmani un apavu zīmola "Wims" dizaineri Sanitu Avotiņu.

Sensenos laikos...

Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.

Lūdzu, uzgaidi!

Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...

Loading...

Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!