Foto: Mark Litvyakov

Ar trešo Rīgas modes nedēļas ("Riga Fashion Week") nedēļas dienu turpinās galvaspilsētas stila svētki, kuros 14. oktobrī pasniegts "trīs maltīšu ēdiens" – vakara sākumā uz mēles kāpa bērnu zīmols "Aristocrat Kids", pēc kura ar modes skati priecēja igauņu zīmols "Diana Arno", kas sarīkojumam piešķir starptautisku statusu. Savukārt noslēgumā savu kolekciju modes entuziastiem klātienē un tiešsaistē atrādīja dizainere Iveta Vecmane.

2021. gada Rīgas modes nedēļas rudens sesija norisināsies līdz 16. oktobrim – tradicionālajā formātā tiek prezentētas vairāk nekā 15 ievērojamāko Latvijas modes mākslinieku kolekcijas, tostarp arī bērnu apģērbi. Lai modes skates varētu redzēt visi interesenti, tās tiek arī straumētas tiešsaistē, informē organizatori.


Stila svētku ietvaros 15 nominācijās pasniegtas arī Latvijas modes gada balvas 2020. Piemēram, balvu "Gada debija" ieguva zīmols "For lovers and trees", savukārt nominācijā "Radošākā modes skate" apbalvota latviešu zīmola "One Wolf" dizaineres Agneses Narņickas modes skate, kas norisinājās Rīgas ielās. Ar visām nominācijām un laureātiem iepazīsties šeit.

Taču nu lecam iekšā modes busiņā un dodamies apskatīt, ko interesantu nesusi RFW trešā diena!

Aristocrat Kids (Latvija)

Foto: Mark Litvyakov

Bērnu modi trešajā RFW dienā pārstāvēja zīmols "Aristocrat Kids", kas piedāvā roku darinātus tērpus meitenēm vecumā no diviem līdz 12 gadiem. Zīmola kolekcijās aplūkojamie tērpi piemēroti gan dzīves svinēšanai lielos notikumos, gan arī ikdienai.

Bērnu modes zīmola "Aristocrat Kids" dizainere ir Dace Sāmīte, kuras kaislība jau izsenis ir skaistums, kas slēpjas detaļās, vēstīts zīmola mājaslapā. Šī aizraušanās mudināja viņu rakstīt pašai savu pasaku un meklēt senās, karaliskās tehnikas, lai iedzīvinātu skaistuma detaļas.

Diana Arno (Igaunija)


Foto: Mark Litvyakov

"Diana Arno" ir sieviešu apģērbu zīmols, kura pirmsākumi meklējami pirms 10 gadiem, kad tā dibinātāja – Diana Arno – sacīja "jā" savam sapnim. Jau pēc dažiem gadiem Tallinā durvis vēra viņas pirmais veikals, savukārt 2015. gadā zīmols atrādīja pirmo pret-a-porter ("ready to wear") apģērbu kolekciju. Katra kolekcija ir veidota tā, lai apmierinātu būtiskākās pilsētvides sievietes stila un garderobes vajadzības, skaidrots "rfw.lv" mājaslapā.

Itin visu sezonu zīmola tērpi ir sievišķīgi – ar rotaļīgām detaļām, pielāgotām apdarēm un zīmolam raksturīgiem stila elementiem, kas katram apģērba gabalam piešķir bezrūpīgu, bet izsmalcinātu noskaņu.

No darba līdz kokteiļiem, no darba nedēļas līdz nedēļas nogalei – zīmola manifests ir apvienot luksusu un komfortu, radot drēbes ar pievilcīgām detaļām.

Iveta Vecmane (Latvija)

Foto: Mark Litvyakov

Zīmola dizainere Iveta Vecmane mācījusies Latvijas Mākslas akadēmijā, savukārt pēdējos 10 gadus strādājusi kā modes stiliste. Modes mākslinieces darbi ir vērojami lielākajos Latvijas modes un dzīvesveida žurnālos un modes projektos.


Savu pieredzi dizainere ir ieguldījusi un pārveidojusi kvalitatīvā modes zīmolā mūsdienīgām un elegantām sievietēm. "Mana misija ir veidot elegantus un klasiskus siluetus, izmantojot radošas auduma manipulācijas. Katrs unikālais zīmola apģērba gabals iet roku rokā ar timeless un slow fashion filosofiju", citējot dizaineri, vēstīts "rfw.lv" mājaslapā.

Ar kādām vēl modesskatēm priecēs Rīgas modes nedēļas 33. sesija, uzzini šajā rakstā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!