Apnikušas tās putras! Septiņu veselīgu brokastu idejas mazajam ķiparam
Foto: Shutterstock

"Katru rītu tās putras..." tā noteikti nodomā liela daļa vecāku. Pirmkārt, nav vairs ideju nu ko citu pagatavot. Otrkārt, bail, ka pagatavotais ēdiens tiks izbrāķēts. Nākam palīgā: kopā ar uztura speciālisti Lilitu Manīgu sniedzam idejas, kā dažādot bērna brokastu piedāvājumu.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Uztura speciāliste stāsta, ka bērniem gluži tāpat kā pieaugušajiem brokastīs un ne tikai brokastīs ir jāuzņem pilnvērtīgs un sabalansēts uzturs un tam ir jāatbilst organisma enerģijas patēriņam: "Brokastīs būtu jānodrošina 25 procentus no dienai nepieciešamā enerģijas apjoma. It īpaši bērniem ir jāēd brokastis, jo ir vajadzīgs liels enerģijas daudzums, lai pietiktu spēka rotaļāties, lai apgūtu jaunas iemaņas, lai būtu pietiekamas koncentrēšanās spējas visiem nepieciešamajiem darbiem un nedarbiem visas dienas garumā."

Brokastis var būt ļoti dažādas


Lilita Manīga uzsver, ka brokastīs noteikti var būt gan siltie, gan aukstie, gan saldie, gan sāļie ēdieni, bet pats galvenais, lai tie būtu uzturvielām bagāti, tas ir, lai saturētu gan saliktos ogļhidrātus, kas nodrošinātu ilgāk sāta sajūtu, gan olbaltumvielas, gan "veselīgos" taukus, gan vitamīnus un minerālvielas. "Saliktos ogļhidrātus satur pilngraudu produkti, kā arī dārzeņi un augļi. Tie organismā sadalās lēnāk nekā vienkāršie ogļhidrāti, kurus satur produkti ar augstu cukura daudzumu, piemēram, saldās brokastu pārslas, jogurti ar garšām, dažādi konditorejas izstrādājumi, kā arī kviešu milti, manna, biezpiena sieriņi, saldumi un dažnedažādās limonādes vai sulas," saka speciāliste.

Putras

Bez šaubām, lielākā daļa ģimeņu apgalvos, ka viens no populārākajiem brokastu ēdieniem ir dažādu graudaugu putras. Speciāliste iesaka putras bērniem vārīt ar pienu, nevis ūdeni. Proti, piens bērna organismu nodrošinās ar papildu kalciju, kas palīdzēs stiprināt kaulu sistēmu.

Putru var vārīt arī ar kādu no augu vai riekstu pieniem, kuriem nav pievienots papildus cukurs. Cukuru pie putras varam aizvietot ar dažādiem augļiem vai ogām, pašu sagatavotajiem ievārījumiem. Tāpat var pievienot avokado vai kādu salda dārzeņa biezeni. Uz vecāku pleciem paliek vissmagākais darbs, novērot, kuru putru bērns ēd vislabprātāk un to arī gatavot. Lilita Manīga


Biezpiens

"Arī biezpiens ir viens no garšīgu un veselīgu brokastu produktiem. To var ēst tāpat, pievienojot rozīnes, augļus, piemēram, banānu, riekstus, sēkliņas vai, piemēram, pagatavojot no tā gardus biezpiena plācenīšus. Vēl noteikti brokastīs var pagatavot daudzās ģimenēs tik ļoti iecienīto ēdienu – pankūkas, kuras gatavotas no dažādiem miltiem, piemēram, pilngraudu kviešu, griķu, auzu, bezglutēna miltu maisījuma un citiem," iesaka uztura speciāliste.

Maize

Nevajadzētu pilnībā izslēgt maizes izstrādājumu piedāvājumu, tiesa, priekšroka būtu jādod rupjmaizei vai graudu maizei, kur virsū kārtots kāds no dārzeņiem, piemēram, avokado, tomāts, gurķis un/vai siers, kāds gaļas gabals.

Olas

Noteikti brokastīs bērniem var arī pagatavot olas, gan vārītas, gan ceptas. Svarīgi, lai ceptais ēdiens netiktu pagatavots lielā eļļas daudzumā un netiktu "piededzināts".

Musli, brokastu pārslas, smūtiji

Arīdzan nesaldināti musli vai brokastu pārslas, kas var būt papildinātas ar dažādām piedevām, ir lielisks brokastu piedāvājums. Tāpat tie var būt arī augļu un/vai ogu smūtiji ar sēklām, riekstiem, spinātiem vai jebkurām citām veselīgām piedevām, kas nu ienāk prātā. Bezpiedevu jogurts ar augļiem un ogām pat ļoti garšo gan lieliem, gan maziem!

Tags

Viegli un ātri gatavojami ēdieni Bērna veselība Brokastis Ēdiens Maize Pilnvērtīgs uzturs
0
Veselīgs uzturs
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form