Ēšanas paradumi, kas visbiežāk izraisa vēdera aptaukošanos un kavē svara zudumu
Foto: Shutterstock

Pasākums, kam cītīgi gatavojies, nopērkot krāšņu tērpu un pierakstoties pie vizāžista, lai profesionāli uzklātu grimu, strauji tuvojas, taču spītīgie tauciņi uz vēdera, kas sabojā visu lieliskās kleitas efektu, nekust ne no vietas, neraugoties uz tavu veselīgo un aktīvo dzīvesveidu? Iespējams, pie vainas ir pāris ikdienas paradumu, kas, mums to nemanot, ievērojami palēnina liekā svara zudumu. Lūk, portāla health.com apkopotie ieteikumi, kam pievērst uzmanību, ja vēlies ātrāk iegūt slaidāku augumu.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Gāzētu, saldinātu un arī diētisku dzērienu baudīšana

Pētījumi liecina, ka cilvēkiem, kuri ik dienas izdzer glāzi gāzētu, saldinātu dzērienu, vidukļa apjoms izplūst pat piecas reizes ātrāk, salīdzinot ar cilvēkiem, kuri limonādes dzer reti vai nedzer nemaz. Jāpiebilst, ka tas attiecas arī uz šķietami diētiskajiem dzērieniem, kuru sastāvā izmantoti cukura aizvietotāji. Tie tik un tā ierosina apetītes rašanos, vairojot mūsu kāri pēc ēdiena, īpaši, neveselīgām uzkodām un saldumiem, kas sniegtu īslaicīgu enerģijas pieplūdumu.

Gadījumā, ja aromātisku dzērienu baudīšana ir ieradums, no kā nespēj atteikties, maini saldinātos dzērienus pret augļu un dārzeņu sulām vai ūdeni, kam pievienots citrons, laims, gurķu šķēlītes, piparmētru lapas, dažādas ogas un augļi.

Šāds dzēriens tavam organismam ne tikai nenodarīs kaitējumu, veicinot lieko tauku uzkrāšanos, bet pat, tieši pretēji, uzlabos tā darbību kopumā.

Uzzini, kāpēc ūdeni vērts pievienot šķēlīti gurķa, šeit!

Ēšanas paradumi, kas visbiežāk izraisa vēdera aptaukošanos un kavē svara zudumu
Foto: Shutterstock

Nepiemērotu šķīvju izvēle

Baudot maltītes ne tikai mājās, bet arī ārpus tās, pievērs uzmanību izvēlētā šķīvja lielumam! Pētījumi liecina, ka cilvēki ar lieko svaru krietni biežāk izvēlas lielus šķīvjus, uz kuriem uzliktā ēdiena porcija izskatās mazāka. Tādējādi apēsts tiek vairāk nekā nepieciešams, liekajām kalorijām pārvērošoties taukos, ko organisms noglabā rezervēs. Ja vēlies vienā ēdienreizē apēst mazāk, tai pat laikā jūtot arī vajadzīgo sāta sajūtu, baudi ēdienu no maziem vai vidēja lieluma šķīvjiem.

Par pareizām uzturvielu proporcijām maltītē lasi šeit!

Garneļu mērce makaroniem
Foto: Shutterstock

Ēšana vakaros – mīti un patiesības

Kā zināms, doties pie miera, cīnoties ar bada sajūtu, nav vēlams. Īpaši, ja vēlies zaudēt lieko svaru. Tāpēc ieteicams vieglu maltīti baudīt vidēji divas stundas pirms došanās pie miera. Tomēr nereti pret šo ieteikumu attiecamies pārlieku vieglprātīgi, vakaros krietni vien pārēdoties. Tas, savukārt, ierosina ne tikai lieko svaru, bet arī gremošanas traucējumus un krietni sliktāku nakts miera kvalitāti.

Atceries, ka vakariņām vajadzētu būt vieglām, bagātām ar olbaltumvielām, kā arī svaigiem vai tvaicētiem dārzeņiem.

Vairāk par veselīgu uzturu pirms došanās pie miera lasi šeit!

Ēšanas paradumi, kas visbiežāk izraisa vēdera aptaukošanos un kavē svara zudumu
Foto: Shutterstock

Maztauku produktu ēšana

Vairums no mums uzskata, ka maztauku produkti ir diētai un veselībai draudzīgi, taču patiesībā tajos ir krietni lielāks cukura, kā arī organismam gluži lieku pārtikas piedevu daudzums. Tāpēc krietni veselīgāk būs uzturā iekļaut šķietami taukvielām bagātus produktus, izvērtējot to izcelsmi.

Piemēram, avokado, rieksti, treknas zivis, sēklas un olīveļļa, lietota samērīgā daudzumā, tavam organismam un slaidajai līnijai ļaunumu nenodarīs, savukārt treknas uzkodas un cepti ēdieni, saturot to pašu taukvielu daudzumu, tauciņiem uz vēdera gan liks spītīgi saglabāt savas pozīcijas.

Vairāk par maztauku un šķietami veselīgu produktu lietošanu uzturā lasi šeit!

Ēšanas paradumi, kas visbiežāk izraisa vēdera aptaukošanos un kavē svara zudumu
Foto: Shutterstock

Cik daudz olbaltumvielu ir tavā ikdienas ēdienkartē?

Variējot atkarībā no ikdienas aktivitāšu daudzuma un ķermeņa masas, sievietei katrā maltītē vajadzētu uzņemt vidēji 20 līdz 25 gramus olbaltumvielu, savukārt vīrietim – 30 līdz 35 gramu.

Dienā uzņemot pietiekamu olbaltumvielu daudzumu, organismā tiks normalizēts cukura līmenis, kā arī veicināta vielmaiņa. Tāpat pietiekams uzņemot olbaltumvielu daudzums regulē hormonālo līmeni organismā, kā arī novērš pārmērīgas apetītes rašanos, tādējādi mazinot vēlmi remdēt izsalkumu ar nevajadzīgām uzkodām.

Olbaltumvielām bagāti produkti ir vistas un tītara fileja, biezpiens, rikotas siers, lasis, olas, kā arī pākšaugi. Tāpat minētie ēdieni satur maz tauku un kaloriju, kas, savukārt, teicami noderēs ikvienam, kurš vēlas zaudēt lieko svaru.

Vairāk par olbaltumvielām bagātiem produktiem lasi šeit!

Jasmīnu rīsu putra ar vārītu vistas gaļu, zemesriekstiem, ceptiem sīpoliem un lociņiem
Foto: Woman's Weekly/REX/Vida Press
Lai ierobežotu dezinformācijas kampaņu izplatību, portāls "Delfi" apturējis iespēju komentēt rakstus

Tags

Liekais svars
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form