Neparastā Aerial joga. Izmēģinām vingrošanu, karājoties kokā
Foto: Kristiāna Zelča

Agrs vasaras rīts. Spīd saule, ir silts un mūsu skatam paveras simtgadīga ozola spēcīgie zari. Visapkārt ir tik zaļš. Esam nonākušas miera un dabas oāzē pilsētas vidū - LU Botāniskajā dārzā, lai piedzīvotu savu pirmo Aerial jogas nodarbību. Tās laikā tiek izmantots mīksts zīda šūpuļtīkls, un tieši šis elements padara šo jogas praksi tik īpašu, jo jogas asanas (pozas) tiek izpildītas, izmantojot zemes gravitācijas spēku.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Spilgts piemērs tam ir mūsu novērojums un pat pārsteigums par jaunām sava ķermeņa spējām - esot gaisā, pēkšņi varam pastiepties tālāk, taisnāk, arī pareizāk.

Pats nodarbības sākums tiek veltīts elpošanai - veltām brīdi tam, lai koncentrētos un spētu atslēgties no visām ikdienas domām. Nodarbības vadītāja Adele (Adele Veinberga) ir šobrīd vienīgā Aerial jogas skolotāja Latvijā un, tieši pateicoties viņai, tā ir pieejama Rīgā. Adeles balss tembrā ir kaut kas tik patīkams un nomierinošs, ka šķiet, varētu klausīties un sekot viņas norādēm mūžīgi. 

Plūstoši, soli pa solim, pārejam pie nākamās nodarbības daļas - veicam stiepšanās vingrinājumus, atbalstam izmantojot zīda tīklu. Tas ir stingri iesiets lielā ozola zaros un pavisam dabīgi un ātri paļaujamies uz tā atbalstu visas nodarbības laikā. Izstiepjam muguru, rokas, plecu daļu, kājas, visu ķermeni, un tas izdodas efektīvāk, jo kā jau minējām, gravitācijai šeit ir liela nozīme. Vienlaikus iespēja kontrolēt un veikt asanu atbilstoši sava ķermeņa spējām un sagatavotībai paliek.

Neparastā Aerial joga. Izmēģinām vingrošanu, karājoties kokā
Foto: Kristiāna Zelča

Nodarbības aktīvāko daļu raksturo patiesa sajūsma un smiekli, arī sevis pārvarēšana, jo, atbalstoties pret tīklu un ļaujot inercei iešūpot ķermeni, seko kulminācija - pilnīga atraušanās no zemes un apgriešanās kājām gaisā. Pateicoties Adeles pakāpeniski dotajām instrukcijām un palīdzībai, esam otrādi, un acu skatam paveras pavisam cita pasaule.

Tālāk seko pats interesantākais - asanas, kas pazīstamas no iepriekšējās jogas pieredzes, tiek veiktas, atrodoties gaisā, un neviens ķermeņa punkts nav saskarē ar zemi. Šajā brīdī jutām, kā tiek trenēts gan spēks, gan lokanība, gan līdzsvara izjūta.

Nodarbības noslēdzošā daļa tiek veltīta tam, lai varam atbrīvoties, relaksēties un atjaunoties. Desmit minūtes tiek pavadītas miera pozīcijā, lēnām šūpojoties zīda šūpuļtīklā. Tu sajūti dabu, enerģijas pieplūdumu un apzinies savu ķermeni un elpošanu. Tu esi izgājis cauri dažādām emociju fāzēm un noslēgumā jūties tik labi! Vienkārši labi.

Padomi pirms jogas

Vēlams neieturēt maltīti pirms nodarbības
Nelieto smērējošu dekoratīvo un ķermeņa kopšanas kosmētiku pirms nodarbības (piemēram, lūpu krāsa, ķermeņa eļļas, aromāti).

Vairāk par nodarbībām: Aerial Yoga Riga Facebook profilā

Seko "Delfi" arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!

Tags

Joga
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.
Lasi vēl
 

Comment Form