Vingrojumi ar lecamauklu, kas sadedzina kalorijas un veido muskuļus
Foto: Shutterstock

Mājās nemaz nav vajadzīgs trenažieris, ja vien ir lecamaukla, izdoma un sportošanas pieredze, jo to var izmantot ļoti dažādu vingrojumu veikšanai, savukārt klasiskie lēcieni ir ļoti efektīvi treniņos, un vienlaicīgi gan sadedzina kalorijas, gan audzē un nostiprina muskuļus.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Lecot ar lecamauklu, tikai vienas minūtes laikā, iespējams sadedzināt tikpat daudz kaloriju, cik skrienot piecas minūtes. Cilvēks, kas trenējies ilgāku laiku, vienas minūtes laikā var veikt līdz pat 150 lēcieniem, un tas var aizvietot garu skrējienu. Tomēr, uzsākot treniņus, nedrīkst pārspīlēt un sākumā jālec lēni, lai nepārpūlētu locītavas un sirdi. Ja iepriekš bijušas sāpes locītavās vai problēmas ar sirdi, labāk pirms treniņa konsultēties ar fizioterapeitu. Bet, ja ar veselību viss ir kārtībā, droši vari izmēģināt lēkšanas un citus vingrinājumus jau šovakar. 

Pirms treniņa obligāti iesildies 10 līdz 15 minūtes, lai locītavas būtu kustīgas un iesilušas, muskuļi kustētos un sirds darbotos ātrāk.

Klasiskie lēcieni

Vingrojumi ar lecamauklu, kas sadedzina kalorijas un veido muskuļus
Foto: Shutterstock


Sāc ar vienkāršo, visiem pazīstamo lēkšanu, tikai centies celt kājas ļoti augstu un atsperīgi piezemēties nevis uz visas pēdas, bet uz pirkstgaliem. Vispirms grieziet lecamauklu uz priekšu, bet pēc neilga laika – atpakaļ. Sāc lēkt lēni, bet pakāpeniski palielini lēkšanas ātrumu.

Pēc tam var izpildīt lēcienus uz vienas kājas, manot kāju pēc katra lēciena. Centies pacelt kāju pēc iespējas augstāk.
Vingrojums trenē muguru, rokas, plecus un kājas.

Skrējiens ar lecamauklu


Vingrojumi ar lecamauklu, kas sadedzina kalorijas un veido muskuļus
Foto: Shutterstock


Kā jau iepriekš teikts, lēkšana ar lecamauklu ir pat efektīvāks treniņš nekā skriešana, bet, kāpēc gan šīs abas nodarbes neapvienot? Ja trenējies ārā, šis būs ļoti labs un jautrs vingrojums, īpaši ieteicamas to veikt vasarā pie jūras vai citā seklā ūdenī, jo smiltis būs mīkstāks segums nekā grīda vai asfalts un absorbēs triecienu locītavām, bet ūdens savukārt muskuļiem palielinās slodzi.
Vingrojums ir pavisam vienkāršs - paņem lecamauklu un, naski griežot, skrien, lecot tai pāri (kā attēlā).
Ja sajūtat sāpes vai vingrojums šķiet par grūtu, pārtrauciet treniņu.

Jautrie lēcieni

Noliec lecamauklu zemē un lec ar abām kājām kopā sāniski - pa labi un pa kreisi – tai pāri. Ķermeņa augšdaļai jāpaliek pa vidu, pēc iespējas taisni. Šāds vingrojums trenēs sēžamvietu, gurnu muskuļus un kājas.

Stiepjošie vingrojumi

Vingrojumi ar lecamauklu, kas sadedzina kalorijas un veido muskuļus
Foto: Shutterstock

Nostājies ar kājām plecu platumā, saliec aiz muguras kreiso kāju, aizāķē aiz tās lecamauklu, un, ceļot kāju uz augšu, liecies nedaudz uz priekšu "lidmašīniņā" (kā attēlā). Noturi līdzsvaru, izskaitot līdz desmit, un nolaid kāju. Pēc tam izpildi vingrojumu ar otru kāju. 

Vēl viens labs vingrinājums lokanībai un krustu izvingrināšanai ir šāds: uz pusēm salocītu lecamauklu turi augšā izstieptās rokās. Kājas plecu platumā. Liecies ar kreiso roku pie labās kājas pirkstgala, bet labo roku paturi gaisā, tad strauji maini rokas – gluži kā vējdzirnavas. Kājām jābūt taisnām.

Seko "Delfi" arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!

Tags

Veselīgs dzīvesveids
0
Kā sportot pareizi
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.
Lasi vēl
 

Comment Form