ēdiens uzturs diēta
Foto: Shutterstock

Iespējams, esi dzirdējusi par porcijas lieluma noteikšanu, optimālajiem produktu daudzumiem izmantojot plaukstu. Lai kliedētu neskaidrības un veicinātu sabalansēta uztura uzņemšanu, piedāvājam goodhousekeeping.com sagatavoto špikeri, kas atvieglos ēdiena "mērīšanu".

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Olbaltumvielām – sauja

Lielākajai daļai produktu, kas satur olbaltumvielas – gaļai, zivīm, Tofu sieram un citiem produktiem - vienā porcijā nevajadzētu pārsniegt apjomu, kas iekļaujas tavā saujā.

Taukiem – īkšķis

Savukārt produktuem, kas galvenokārt satur taukus – piemēram, sieram – vajadzētu būt tādā apjomā kā tavs īkšķis. Izņēmums ir rieksti, ko vienā maltītē drīkstam notiesāt divu ēdamkarošu apjomā, ja nevēlamies uzņemt pārāk ddaudz kaloriju un tauku ar vienu našķošanās reizi.

Graudaugiem un augļiem – dūre

Ēdot augļus, maizi, rīsus, griķus, putraimus un citus graudaugu produktus, to daudzumam nevajadzētu būt lielākam par tavu dūri, kas ir apmēram tenisa bumbiņas lielumā.

Dārzeņiem – plauksta ar izstieptiem pirkstiem

Savukārt, ēdot dārzeņus, vari pārlieku nesatraukties par porcijas apjomu – tos drīksti ēst tik daudz, cik liela ir tava plauksta ar plati izstieptiem pirkstiem, iesaka uztura speciālisti.

Lai ierobežotu dezinformācijas kampaņu izplatību, portāls "Delfi" apturējis iespēju komentēt rakstus
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form