Foto: "Tildes Birojs" un Raimonda Rudmaņa arhīva foto
Neskaitāmus starpbrīžus ar klasesbiedriem pavadīju informātikas kabinetā, kur visi salipām pie datora ekrāna un rāvām vaļā "Lingo" vārdu minēšanas spēli. Arī tagad, no izstrādātāja e-pastā saņemot spēles ".zip" failu, skolas gadu azarts atgriezās, un kolēģi, padzirdējuši par manu guvumu, lūdza padalīties. Zinu, ka citiem labāk pie sirds gāja stratēģijas spēle "Karogs", kas ievilka savos tīklos līdz vēlai nakts stundai. Tādēļ ļāvos nostalģijas vilnim un uzmeklēju šo spēļu izstrādātāju Raimondu Rudmani, un noskaidroju, kā 90. gados tapa šīs neaizmirstamās spēles, bet uzņēmuma "Tilde" pārstāvji sarunā pastāstīja, kāpēc tās kļuva tik populāras.

Šajā rakstā uzzināsi:

  • kāpēc šīs spēles kļuva tik populāras;
  • no kuras spēles "nočieptas" vizualizācijas "Karogam";
  • vai šīs spēles pieejamas arī mūsdienās

Dārgā eksotika – dators

Patiesībā Raimonds nemaz nav spēļu izstrādātājs un šobrīd strādā par IT risinājumu arhitektu uzņēmumā "C.T.Co", bet abas spēlītes 90. gadu vidū izstrādāja sava prieka pēc: "Skolā man labi padevās matemātika, tādēļ izvēlējos doties uz "fizmatiem" studēt lietišķo matemātiku. 80. gados dators bija liela eksotika, un pat neatceros, kā uzzināju par tādu padomju brīnumu kā "BK-0010", bet tēvs speciāli aizbrauca uz Maskavu, lai man to nopirktu. Rīgā neko tādu dabūt nevarēja, turklāt tas maksāja 600 rubļus, tā bija liela nauda, apmēram trīs mēnešalgas," atceras Raimonds Rudmanis.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!