'EazyBI': no jaunuzņēmuma par pelnošu globālu uzņēmumu divu gadu laikā
Foto: Publicitātes foto

No darba lielā IT uzņēmumā Raimonds Simanovskis aizgāja, lai izaicinātu pats sevi, un turpinātu strādāt nišā, kas patika. Tikai jau savā uzņēmumā. Tā radās "eazyBi" – šobrīd maza, bet efektīva 20 cilvēku komanda, kas atradusi savu biznesa nišu.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Pirms "eazyBi" izveidošanas tā radītājs Raimonds Simanovskis jau daudzus gadus bija strādājis uzņēmumā "IT Alise", kas tagad ir "Tieto Latvia": "Biju tehniskais direktors. Strādāju ar dažādām lielo piegādātāju tehnoloģijām, daudz dažādos projektos business intelligence jomā. Šī joma bija interesanta, bet gribējās izveidot kaut ko savu."

Tā nu 2011. gadā tapa datu analīzes programmatūra "eazyBi". Vairākus gadus pēc tam to attīstīja, pārveidoja. Izstrādātāju komanda meklēja jaunus risinājumus, lai padarītu programmatūru iespējami vienkārši lietojamu patērētājiem. Līdz beidzot produktu sāka izmantot tūkstošiem klientu visā pasaulē.

"eazyBi" ir datu analīzes un vizualizācijas programmatūra, ar kuras palīdzību var iegūt datus no dažādiem datu avotiem, veidot atskaites, grafikus, pārskatus, lai pēc tam šos datus analizētu. Šādi rīki pasaulē ir daudz un dažādi. "eazyBi" galvenā atšķirība – uzņēmums meklē konkrētas nišas, kurās var vislabāk savu programmatūru integrēt ar konkrētiem datu avotiem, lai lietotāji paši bez programmētāja palīdzības varētu analizēt iegūtos datus.

Šobrīd veiksmīgākā ir izrādījusies sadarbība ar globālo uzņēmumu "Atlassian", kas veido dažādus projekta vadības un informācijas apmaiņas rīkus. Līdz ar to lielākā daļa "eazyBi" klientu ir arī viņu partnera klienti. "Atlassian" arī izveidojis savu platformu, kur partneri var tirgot savus papildinājumus viņu produktiem. "Jau iepriekš ar šiem produktiem biju daudz strādājis. Zināju, ka viņu lielākajā projektā 'Jira' var ieviest papildus informāciju, papildus laukus, izveidot savas tehniskās darba plūsmas. Standarta datu analīzes iespējas šajos produktos bija ierobežotas. Radās ideja, ka varētu to saintegrēt ar mūsu sistēmu un potenciāli varētu būt daudz interesentu to izmantot. Jau pirmajā pusgadā šādi izdevās iekļūt 10 populārāko papildus produktu sarakstā. Tā arī uzņēmums sāka augt. Tagad esam viens no trim lielākajiem partneriem," ne bez lepnuma saka Raimonds.

Galvenais ir atrast to veiksmīgo nišu, kurā strādāt, jo sākotnēji daudz eksperimentējām. Tāpēc iesaku sākumā mēģināt fokusēties, lai atrastu pirmos maksājošos klientus, strādāt viņu vajadzībām. Raimonds Simanovskis

Divu gadu laikā "eazyBi" bija kļuvis par veiksmīgu un augošu uzņēmumu. "Galvenais ir atrast to veiksmīgo nišu, kurā strādāt, jo sākotnēji daudz eksperimentējām. Tāpēc iesaku sākumā mēģināt fokusēties, lai atrastu pirmos maksājošos klientus, strādāt viņu vajadzībām. Pēc tam uzdevums ir atrast citus līdzīgus klientus," stratēģiju atklāj Raimonds. Klientus "EazyBI" meklēja konferencēs – piedalījās kā sponsori paši ar savu stendu. Tā esot bijusi laba iespēja satikties ar potenciālajiem klientiem un partneriem.

Šobrīd uzņēmuma komandā strādā 20 cilvēki. Visi – attālināti. Uzņēmumam nav sava biroja, taču šāda pieeja visus apmierina. Nav plāna strauji augt, jo "EazyBI" vēlas saglabāt mazu, bet efektīvu komandu. Arī jaunus produktus šobrīd nav plāna veidot – esot vēl daudz darba pie esošā uzlabošanas un dažādu standarta datu integrāciju izveidošanas.

Šo gadu laikā Raimondam ir iekrājusies pamatīga pieredzes bagāža, kuru viņš vēlas nodot citiem jaunajiem uzņēmējiem.

Te būs viņa ieteikumi:

  • atrodi to biznesa nišu, kura nav pārāk maza, bet arī nav pārāk liela. Ja būs pārāk maza, tad ir grūti izveidot biznesu. Ja pārāk liela, tad ir risks, ka lielie uzņēmumi var kādus pakalpojumus vai produktus piedāvāt bez maksas, par ko tu gribēsi prasīt samaksu;
  • jāatrod nišas, kas nav interesantas lielajiem milžiem, bet kur tāpat ir izaicinājumi;
  • izvēlies to nišu, kur ir jau pieredze un zināšanas un kura arī pašam ir interesanta. Jo tas, ko dari ar entuziasmu, arī labāk sanāk;
  • labāk sākumā ir izvairīties no ārējām investīcijām, jo tas motivē iespējami ātrāk dabūt klientus un ieņēmumus no klientiem. Tā ir laba iespēja pārbaudīt ideju – vai klienti būs gatavi par to maksāt?
  • iespējami vairāk apmeklēt tieši nišas konferences, kur ir potenciālie klienti un sadarbības partneri.


Šis un līdzīgi materiāli ir atrodami inovāciju un tehnoloģiju mājaslapā Labsoflatvia.com. Portāla mērķis ir informēt, iedvesmot un iedrošināt uzņēmējus, zinātniekus, investorus, biznesa uzsācējus un citus interesentus meklēt attīstības iespējas, sadarboties un kopīgi attīstīt inovāciju un tehnoloģiju vidi Latvijā.

Ja esi ISIC vai ITIC kartes īpašnieks, iegādājies "Delfi Abonementu" par īpašu cenu – 1 eiro uz 4 nedēļām. Vairāk par piedāvājumu uzzini šeit.
Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Comment Form