Foto: Publicitātes foto

"Homestudy" platforma ir viens no Covid-19 hakatonu veiksmes stāstiem – platforma nodrošina iespēju skolotājiem, izmantojot digitālo tehnoloģiju palīdzību, labot skolēnu ar roku rakstītos darbus attālināti. Kalvis Pētersons ir viens no rīka idejas autoriem un izstrādātājiem. .

Hakatonam "HackForce" Kalvis pieteicās, vēloties rast digitālu risinājumu sev labi pazīstamajā mārketinga vadības jomā, taču beigās radīja un attīstīja inovatīvu ideju sev jaunā izglītības nozarē. Kopā ar saviem komandas biedriem – Taavi Rannametsu (Taavi Rannamets) no Igaunijas un Muhamedu Salehiju (Muhamed Salehy) no Irānas darbs joprojām turpinās. Komanda veiksmīgi piedalījusies pirmsakselerācijas programmā "Hack the Crisis" un akseleratorā "EdTech Evolution". Kalvis ir optimistiski noskaņots un cer, ka šī inovācija atvieglos skolotāju ikdienu un veicinās skolēnu ieinteresētību par mācībām.

Kā jūs nonācāt līdz "Homestudy" idejai?

Ideja radās īsi pirms hakatona "HackForce" noslēguma. Piesakoties vēlējos rast un izstrādāt risinājumus attālinātai mārketinga projektu vadībai. Ar šādu pašu nodomu hakatonam bija pieteicies arī mans tagad jau kolēģis un "Homestudy" līdzdibinātājs. Pirmās dienas pagāja, meklējot idejas un risinājumus mārketinga jomā, taču drīz vien sapratām, ka neko jaunu izgudrot neizdosies. Mūsu komandas mentore Elīna Lidere no LMT iedrošināja mūs "nemest plinti krūmos" un paskatīties izglītības virzienā, norādot, ka arī klase ir komanda, kuru vada skolotājs. Pēc sarunām ar izglītības nozares pārstāvjiem sapratām, ka viena no lielākajām problēmām mācību procesā, kas īpaši aktuāla kļuva pandēmijas laikā, ir ar roku rakstīto mājas darbu labošana. Vakarā pirms noslēguma prezentācijas nonācām pie idejas par platformu, kas varētu skolotājiem šo darbu atvieglot. Laika bija maz, tāpēc prezentācijā klātesošos iepazīstinājām ar nenoslīpētu prototipu. Finālā mēs netikām un par to nebijām pārsteigti.

Taču darbu turpinājāt.

"HackForce" bija noslēdzies, bet mēs ar Taavi bijām vienisprātis – vēlamies turpināt, jo redzējām idejas nozīmīgumu. Likās jocīgi, ka nekas tāds izglītībā līdz šim nav izdomāts. Tā kā mēs neesam programmētāji, saskārāmies ar problēmu radīt kaut ko taustāmu, tāpēc "HackForce" hakatona grupas diskusijā ierakstījām, ka meklējam programmētāju. Atsaucās divi dalībnieki, no kuriem viens bija Muhameds. Mums izveidojās laba savstarpējā sapratne, tāpēc izvēlējāmies viņu par komandas biedru. Jāsaka, ka līdz ar viņa ienākšanu komandā projekts piedzīvoja lielas izmaiņas, jo Muhameda zināšanas programmēšanā ir ļoti plašas. Kad tika izsludināta pieteikšanās pirmsakselerācijas programmai "Hack the Crisis", mēs tai pieteicāmies ar "Homestudy" projekta ideju. Tā norises laikā piedzīvojām ļoti strauju idejas attīstību. Saņēmām lielu atbalstu no jaunuzņēmumu akselerācijas programmas "Startup Wise Guys". Tās ietvaros mūsu projekts iekļuva finālā un saņēma 6000 eiro lielu naudas balvu no "EFSE Entrepreneurship Academy". Šī investīcija palīdzēs segt tehniskās izmaksas vismaz nākamajam pusgadam. Veiksmīga bija arī mūsu dalība ":EdTech Evolution" akseleratorā – ieguvām trīs balvas un nodibinājām kontaktus, kas dos iespēju šo ideju virzīt ātrāk.

Kādā attīstības fāzē produkts atrodas?

Šobrīd ir pieejama produkta testa versija ar ierobežotu pieeju. Aktīvi strādājam pie tās uzlabošanas un meklējam skolas un skolotājus, kuri būtu gatavi to izmēģināt un nodrošinātu atgriezenisko saikni, lai varam veikt nepieciešamos uzlabojumus publiskajai versijai. Šobrīd šo programmu izmēģina skolotāji Latvijā, Igaunijā un viens skolotājs Austrālijā. Sadarbības iespējas ārpus Baltijas valstīm šobrīd meklējam tāpēc, ka mācību gads šeit ir beidzies. Savukārt Austrālijā un Anglijā mācības vēl notiek, tāpēc piedāvājam to attiecīgo valstu izglītības iestādēm. Kad būsim nostiprinājušies tirgū, domāsim par piedāvājumu citās valodās. Uzskatām, ka ar šo produktu varam palīdzēt skolotājiem visā pasaulē.

Kādai tehniskai bāzei, skolai vai skolotājam ir jābūt, lai varētu sākt šo produktu lietot?

Mūsu uzstādījums ir, ka produktam jābūt viegli pieejamam un ērti lietojamam. Mērķtiecīgi esam veidojuši produktu tā, lai tam varētu piekļūt no jebkura datora un interneta pārlūka. Programma nav jāuzstāda. Lai piekļūtu testa versijai, interneta pārlūkā jāieraksta mājaslapas adrese, jāpiesakās bezmaksas testa versijai un jāseko norādēm. Tur viss ir pieejams, saprotams un pārskatāms.
Kāda ir līdzšinējā atsaucība un atgriezeniskā saikne no skolām un skolotājiem, kuri ar šo produktu ir jau iepazinušies?

Esam uzsākuši sarunas par sadarbību ar vairākām skolām Latvija un Anglijā, kuru vadība, iepazīstoties ar mūsu produktu, ir izrādījusi interesi par tā izmantošanu mācību procesā. Skolas nosaukumu šobrīd paturēsim noslēpumā. Ir bijušas sarunas ar vietējiem uzņēmumiem, kuri darbojas izglītības nozarē. Arī skolotāji, ar kuriem esam runājuši, ir ļoti pretimnākoši un atvērti idejām. Viņi ir izteikuši vēlmi izmantot mūsu platformu, jaunajam mācību gadam uzsākoties.

Ar kādiem izaicinājumiem saskaraties un kā rodat risinājumus?

Sākumā lielākais izaicinājums bija saistīts ar paņēmienu atrašanu, kas palīdzētu izveidot viegli pieejamu produktu. Ar šo izaicinājumu tikām galā, kad mūsu komandai pievienojās Muhameds.

Tā kā komandā esam trīs, iespējas veikt visus nepieciešamos darbus ir ierobežotas. Šobrīd aktīvi meklējam praktikantus – programmētājus, kuri varētu palīdzēt attīstīt produktu. Tuvākajā nākotnē mums būtu svarīgi piesaistīt cilvēkus, kuri varētu doties uz skolām un iepazīstināt skolotājus ar šo inovāciju, rosināt būt atvērtiem tehnoloģiskiem risinājumiem mācību darbā.

Joprojām aktuāls ir investīciju jautājums. Meklējam līdzekļus, lai varētu paātrināt produkta attīstības jaudu. Daži potenciālie investori ar mums ir sazinājušies paši un izteikuši interesi šajā projektā ieguldīt līdzekļus.

Produkts izskatās aizvien labāk, tāpēc ir pamats optimismam.

Kādas ir jūsu nākotnes ieceres?

Publisko versiju mēs plānojam piedāvāt augustā. Pie šīs versijas šobrīd aktīvi strādājam. Paralēli šiem darbiem daudz laika veltām pētniecībai, jo esam iecerējuši šo produktu pilnveidot. Esam daudz domājuši par to, ka mēs vēlētos tajā iestrādāt arī citus rīkus, kas varētu palīdzēt gan skolotājam, gan skolēnam. Piemēram, mums ir idejas, kā ar šī produkta palīdzību varētu uzlabot skolēnu ieinteresētību mācībās un nodrošināt kvalitatīvu atgriezeniskās saiknes sniegšanu. Neko vairāk par šiem plāniem pagaidām gan atklāt nevēlamies.

Kāda ir šī produkta pievienotā vērtība?

Skolotājiem vairs nebūs jānes uz mājām burtnīcu kaudzes vai jāpaliek skolā pēc darba. Viņi mājasdarbus varēs labot ātri, ērti un attālināti. Vēlamies ieviest jauninājumus mācību procesa daļā, kas izmaiņas nav piedzīvojusi kopš vēsturiskiem laikiem.

Kā gūt panākumus? Uzzini un iedvesmojies tehnoloģiju portālā Labsoflatvia.com.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!