Foto: Shutterstock
Niks Ustinovs ir pazīstams kā viens no jaunuzņēmuma "Lokalise" dibinātājiem. Taču viņam ir arī kāds hobija projekts, kas tapis brīvajā laikā vakaros, bet krietni atvieglo melomānu dzīvi.

"Kā tas viss sākās? Es klausos mūziku un kolekcionēju plates. Man pašam ir aptuveni 2000 vinila plašu," stāsta Niks. Pirms aptuveni pusgada viņš tiešsaistē padarīja pieejamu pakalpojumu "Record Radar".

"Šo pakalpojumu radīja nepieciešamība optimizēt iepirkšanos. Piedāvājums platēm ir milzīgs. "Record Radar" platformā nav jāreģistrējas. Informācijai var piekļūt, izmantojot savu kontu "Spotify". Kad konts un platforma tiek sinhronizēti, "Record Radar" redz saglabātās dziesmas un "savieno" tās ar dziesmām, kas reģistrētas no plašu pārdevējiem. Šobrīd datu bāzē ir 800 veikali un gandrīz 2,5 miljoni plates. Līdz ar to lietotājs redz, kur nopirkt plates ar tām dziesmām, kas viņam patīk. Tātad faktiski lietotāja "Spotify" kolekcija tiek savienota ar tiešsaistes veikalu piedāvājumu, un iegādes iespējas tiek parādītas ērtā un saprotamā formā."

Niks atzīst, ka platformas attīstīšanai pietrūkst laika, jo lielāko daļu dienas aizņem pamatdarbs: "Mēs pašlaik vēl domājam, kā "Record Radar" transformēt. Iepirkšanās internetā ir tikai viens pielietojuma veids. Vēl mums ir ideja par to, ka jebkurš fizisks veikals reģistrējas mūsu platformā, iesūta sarastu ar savos krājumos esošajām platēm un izdrukā QR kodu, ko novieto uz veikala durvīm vai citā redzamā vietā. Jebkurš veikala klients ar telefonu noskenē šo kodu un redz, kas no viņa "Spotify" kolekcijas ir pieejams konkrētajā veikalā. Vairs nav jārakņājas starp 10 000 plašu, lai atrastu vienīgo, kas interesē. Turklāt mūsu platformā iespējams redzēt, kur ir ģeogrāfiski tuvākā vieta, kur nopērkama konkrētā plate."

Kā šo biznesu monetizēt? Niks stāsta, ka bijusi ideja no fiziskajiem veikaliem iekasēt dažus desmitus eiro mēnesī par to, ka tam ir šāds QR kods un to var atrast. Šobrīd ir spēkā sadarbības jeb "referral" programma ar interneta veikaliem. Ja klients izlemj konkrēto plati iegādāties, atrodoties "Recod Radar", tad platformas uzturētāji par to saņem atlīdzību. "Faktiski priecīgas ir visas iesaistītās puses. Interneta veikaliem mēs novirzām apmeklētājus, un tie nopelna no pārdošanas. "Spotify" iegūst, jo tā funkcijas tiek izmantotas. Savukārt mūsu platforma ir lietderīgs instruments," saka Niks.

Vēl viena ideja attiecībā uz monetizēšanu – iespēja izveidoto algoritmu integrēt dažādās pārdošanas platformās. Tad jebkura veikala lietotājs ērti varēs apskatīt, kas ir pieejams veikala piedāvājumā. Turklāt algoritms ļaus arī potenciālajam klientam atrast albumus, par kuriem, iespējams, viņš nemaz nezina, jo par meklēšanas kritēriju algoritms izvēlēsies dziesmu.

Pagaidām platforma nekur netiek reklamēta, bet jau piesaistījusi vairāk kā 4000 lietotāju. "Pamatdoma nebija uztaisīt pelnošu biznesu, bet gan uztaisīt rīku, ko varētu lietot paši," saka Niks.

Šis un līdzīgi materiāli ir atrodami inovāciju un tehnoloģiju mājaslapā Labsoflatvia.com. Portāla mērķis ir informēt, iedvesmot un iedrošināt uzņēmējus, zinātniekus, investorus, biznesa uzsācējus un citus interesentus meklēt attīstības iespējas, sadarboties un kopīgi attīstīt inovāciju un tehnoloģiju vidi Latvijā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!