Rēķināt nepatīk, bet prot – Latvijas skolēniem starptautiskā līmenī labi rezultāti matemātikā
Foto: Annie Spratt / cc

Matemātikas un dabaszinātņu izglītības attīstības tendenču pētījumā "TIMSS 2019" matemātikā Latvija ierindojusies 10. vietā, bet dabaszinībās – 7. vietā, otrdien žurnālistus informēja pētījuma vadītāja Latvijā Linda Mihno.

Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

No kopumā 58 valstīm Latvijai pēc punktiem izdevies iegūt 10. vietu matemātikā un 7. vietu dabaszinībās. Mihno norādīja, ka kopš 2007. gada, kad Latvija iepriekšējo reizi piedalījās "TIMSS" pētījumā, Latvijas skolēnu sasniegumi matemātikā ir pieauguši par desmit punktiem, kamēr dabaszinībās Latvija palikusi 2007. gada līmenī.

Eksperti pārsteidzis, ka 41% skolēnu minējuši, ka viņiem nepatīk matemātika, taču viņu sasniegumi bijuši salīdzinoši augsti. Tikmēr dabaszinātnes nepatīk 14% skolēnu.

Viņa uzsvēra, ka patīkams pārsteigums bijis tas, ka Latvijas skolēnu sniegums ļāva pārspēt somus.

"Mūsu 4. klašu skolēni spēj izdarīt vairāk un labāk parādīt zināšanas un prasmes nekā Somijā," apgalvoja pētījuma vadītāja, vienlaikus piebilstot, ka dabaszinātnēs gan somiem bijis labāks sniegums.

Vaicāta, kāds rezultāts bijis kaimiņvalstīs, Mihno skaidroja, ka Igaunija "TIMSS" nepiedalās, bet Lietuvai rezultāts esot skaitliski zemāks, taču statistiski nav nozīmīgi atšķirīgs.

Eksperte norādīja, ka Latvijas skolēni ir pārliecinoši uzdevumos, kuros jāpamato savs domu gājiens.

Tomēr viņu satrauc, ka 9.klasē Starptautiskās skolēnu novērtēšanas programmas (PISA) pētījumos šīs prasmes ir stipri zemākas. "Paliek jautājums, kas notiek šai laika posmā pa vidu," teica Mihno.

Tāpat viņa atzīmēja, ka 4. klašu skolēni matemātikā ir ļoti prasmīgi skaitļošanā un ģeometrijā. Nedaudz zemāks sniegums ir datu nolasīšanā un interpretācijā.

Savukārt dabaszinātnēs skolēni labāk spēja sevi nodemonstrēt fizikālajās zinātnēs un daudz vājāk bioloģijā un zemes zinātnēs.

Izglītības un zinātnes ministrijas valsts sekretārs Jānis Volberts uzsvēra, ka "TIMSS 2019" rezultāti norāda uz vairākām pozitīvām tendencēm, tostarp to, ka plaisa jeb atšķirība starp rezultātu galvaspilsētā un laukos samazinās.

Kopumā no Latvijas pētījumā piedalījās 154 skolas, 308 pedagogi, 4481 skolēns un 4368 vecāki, informēja Volberts.

Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form