RSU studentu kampaņa 'Dezinficē dezinformāciju' uzvar hakatonā
Foto: Publicitātes attēls

Rīgas Stradiņa universitātes (RSU) Komunikācijas fakultātes studentes uzvarējušas sociālo mediju kampaņu hakatonā jauniešiem "Mediathon", kuru rīko Baltijas Mediju izcilības centrs un biedrība "New East" sadarbībā ar Nīderlandes vēstniecību Latvijā. Studentu ideja – kampaņa "Dezinficē dezinformāciju" – veltīta Covid-19 krīzes pārvarēšanai, iedzīvotāju atbildības veicināšanai un vakcinācijas popularizēšanai.

Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

RSU studentu hakatona komandu veidoja trīs Komunikācijas fakultātes studentes – Sandra Aleksandra Lode, Madara Iverta Orlova un Linda Laizāne. Augstskolā viņas apgūst multimediju komunikāciju un profesionālās prasmes vienlaikus slīpējušas RSU studentu medijā. Vaicāta par ideju pieteikties "Mediathon", Sandra Aleksandra Lode saka: "Redzot mums apkārt intensīvo dezinformāciju saistībā ar Covid-19, sapratām, ka arī mēs varam ietekmēt tās izplatīšanos."

Hakatonā ar jauniešu komandām divu dienu garumā strādāja mentori. Faktu pārbaudes projekta "Re:Check" vadītāja Evita Puriņa stāstīja par informācijas verificēšanu, satura analīzi un sabiedrības viedokļa veidošanu, kā arī dezinformācijas izplatību tieši pandēmijas laikā. Ar interneta žurnālistikas pamatiem iepazīstināja sabiedrisko mediju portāla "lsm.lv" galvenā redaktore Marta Cerava. Savukārt par mediju kampaņu izveidi un auditorijas iesaisti hakatonā runāja LR5 radošais direktors Toms Grēviņš.

Hakatona gaitā komandas izstrādāja savu kampaņu idejas, un tās idejas, kas guva atbalstu hakatona finālā, pēcāk tika jau detalizēti attīstītas un slīpētas ar mentoru iesaisti. Šonedēļ kampaņa tiek nodota lasītāju un klausītāju vērtējumam un tostarp būs redzama RSU studentu medija "Skaļāk" kontos sociālajos medijos "Instagram", "YouTube", "TikTok" un "Facebook".

"Mūsu fokusā ir viltus ziņu izplatīšanās un medijpratība," uzsver Madara Iverta Orlova. ""TikTok" video veidoti par to, kas notiek ar tevi, kad dalies ar nepatiesām ziņām, "Facebook" video dod padomus, kā atpazīt dezinformāciju, bet "Instagram" storiji izaicina pārbaudīt savas prasmes."

Konkursā iegūto pirmo vietu studentes dala ar Ludzas 2. vidusskolas jauniešiem, un katra komanda saņēmusi naudas balvu 500 eiro apmērā, kuru paredzēts izlietot mediju tehnikas iegādei.

Tags

Programmēšana Kritiskā domāšana Hakatoni Rīgas Stradiņa universitāte Tehnoloģijas RSU
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form