Foto: Kārlis Dambrāns, DELFI
Ideja par ceļojumu uz tuvāku vai tālāku galamērķi ir viens, bet kas pavisam cits ir lidojuma biļešu iegāde, kas dažkārt mēdz būt īsta laimes spēle. Kāpēc man ir jāmaksā par konkrēto sēdvietu? Vai cenā ir iekļauta bagāža? Kāpēc tā paša lidojuma biļetes cena pirms pusstundas bija zemāka? Šie ir tikai daži jautājumi, kas var sagādāt galvassāpes, meklējot izdevīgākās (būsim godīgi – galvenokārt lētākās) lidojuma biļetes.

Lai saprastu, kā lidsabiedrības veido savu lidojumu biļešu cenas, uzrunājām trīs uzņēmumus, kas Latvijā nodrošina visvairāk lidojumu, – "airBaltic", "Wizz Air" un "Ryanair". Diemžēl no pēdējās lidsabiedrības divu nedēļu laikā neesam saņēmuši nekādu atbildi.

Pirms ķeramies klāt skaidrojumiem par to, kā tiek veidotas aviosabiedrību biļešu cenas, jāpiebilst, ka te ir spēkā daži pamata principi. Satiksmes ministrijas Komunikācijas nodaļas vadītāja Baiba Gulbe skaidro: "Lidsabiedrības strādā un konkurē brīvajā tirgū, līdz ar to lidojumu biļešu cenas tās nosaka pašas. Kā jebkurā biznesā, kurš plāno strādāt ilgtermiņā, ienākumiem ir jāsedz izmaksas un investīcijas uzņēmuma attīstībā. Brīvajā tirgū ir konkurence, attiecīgi biļešu cenām un tāpat arī servisa līmenim ir jābūt konkurētspējīgam, lai tas būtu pievilcīgi patērētājiem."

Vienīgi ir noteikts regulējums par pasažieru tiesībām, atsakoties no lidojuma, kā arī situācijā, ja aviosabiedrība nepilda savas saistības. Aviopasažieru tiesības uzrauga Patērētāju tiesību aizsardzības centrs. Vairāk uzzini šeit.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!