Foto: Publicitātes foto
Lai arī pandēmija visā pasaulē lika tūrismam uz kādu brīdi pierimt, līdz ar vakcīnu pieejamību un tai sekojošo saslimšanas gadījumu mazināšanos arī ceļotāji sarosījās. Bet tas, līdzīgi kā jebkas šajā pasaulē, nenotiek pats no sevis. Valstis un pilsētas iegulda lielu darbu, lai pievilinātu tūristus. Šovasar varējām novērot, ka Igaunija un Lietuva ļoti aktīvi organizēja preses braucienus un dažādas tūrisma aktivitātes, kas mērķētas uz Latvijas ceļotājiem, bet Lietuvā pat tika piešķirts papildu finansējums, lai ceļotājiem trešo nakti viesnīcā nodrošinātu bez maksas un tā pagarinātu viesu uzturēšanās ilgumu galamērķī. Šajā rakstā skaidrosim, kā Latvijai un lielākajām pilsētām veicies ar tūrisma saglābšanu un kā tās rīkojušās, lai smagi cietusī tūrisma nozare augšāmceltos.

Pandēmija ieviesusi nopietnas korekcijas ārvalstu tūristu plūsmā – ja pirms Covid-19 valstu topā, no kurām visbiežāk ceļo uz Latviju, pirmajās rindās vienmēr bija Krievija, arī Ķīna un Japāna, tad pēdējo divu gadu laikā, pateicoties "Baltijas burbulim" un pieejamām ceļošanas iespējām, mūsu tūrisms balstās uz vietējiem ceļotājiem un tūristiem no kaimiņvalstīm – Lietuvas, Igaunijas, Somijas. Tas ietekmējis arī kampaņu saturu un ievirzi.

Sekas uz Latvijas jau tā trauslo tūrisma attīstību atstājusi arī novadu reforma, jo daudzi vēl līdz galam nav koordinējuši sadarbību, tāpēc dažādu teritoriju popularizēšana nav vienlīdz aktīva, tāpat arī pieejamā statistika par ceļotājiem nav pilnīga. "Delfi" centās noskaidrot, kas tiek darīts valstiski, kā sevi popularizē Rīga, Daugavpils, Liepāja, Valmiera, Jūrmala un Sigulda.

Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.

Lūdzu, uzgaidi!

Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...

Loading...

Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!