Foto: Publicitātes attēls

Mobilā interneta pēctecis, kas virtuālajā realitātē ļaus tikties ar cilvēkiem un darīt to, ko realitāte tev nepiedāvā. 2021. gada rudenī tehnoloģiju milzis "Facebook" pārsauca sevi par "Meta", vienlaikus prezentējot vīziju par futūristisko nākotni platformā "Metaverse". Gadu pēc paziņojuma aizvadīta otrā "Connect" konference, kurā iztirzāts progress ceļā uz virtuālo pasauli. "Meta" Centrāleiropas reģionālais vadītājs Tino Krauze sarunā ar "Delfi" skaidro, cik tuvu ir nākotne, vai virtuālajā pasaulē netiks atkārtotas kļūdas no "Facebook" un "Instagram" pieredzes, kā arī Latvijas potenciālo lomu "Metaverse" celtniecībā.

Lai arī "Metaverse" koncepts gaisā virmo kādu laiku, vairumam sabiedrības doma par ikdienišķu gaitu vadīšanu virtuālajā realitātē šķiet kaut kas no zinātniskās fantastikas plauktiem. Tomēr iespēja uzlikt brilles, ar kurām teleportēties, piemēram, uz koncertu, jau nav nekas jauns – mūziķa Trevisa Skota koncertu šādi digitālajā klātienē apmeklēja 12,3 miljoni cilvēku. Tehnoloģijām kļūstot labāk attīstītām, palielināsies "Metaversa" potenciāli veicamo funkciju klāsts, nosacīti klātienē gan tiekoties ar draugiem, gan ceļojot. Jau šobrīd "Meta" acis ir metusi ne tikai uz izklaides un spēļu industriju, bet arī ikdienas biroja dzīves pārnešanu uz virtuālo formātu.

Par to, ka tehnoloģiju nozares līderi tic šādai nākotnei, liecina ne tikai milzu investīcijas, bet arī sadarbības, piemēram, arī "Microsoft" ir paziņojis, ka savus produktus pielāgos "Metaverse" ekosistēmai. Sīkāk par to sarunā ar "Meta" Centrāleiropas reģionālo vadītāju Tino Krauzi.

Marks Zakerbergs konferencē "Meta Connect" sacīja, ka nākotne ir tuvu. Tas nozīmē, ka tā vēl nav klāt. Cik tuvu, jūsuprāt, ir brīdis, kurā virtuālā realitāte kļūs par vidējās mājsaimniecības sastāvdaļu?

Pirms gada mēs izziņojām "Metaverse", uzsākot jaunu nodaļu un jaunu vīziju – man pašam šķiet ļoti iespaidīgi, ka tikai gadu vēlāk prezentējam jaunas, daudz labāk izstrādātas virtuālās realitātes (VR) brilles un jaunas sadarbības. Mēs sacījām, ka šis ir 10–15 gadus ilgs ceļojums, no kuriem esam

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!