Foto: F64
Pirmais sniegs, kailsals, vasaras riepas, sastrēgumi, avārijas. Dienas, kad ceļus Latvijā klāj, tā sauktais, "melnais ledus", nav nekāds retums, tās atkārtojas gadu no gada, turklāt ne vienu reizi vien. Šajā kontekstā 2021. gadā īpaši minams 28. un 29. novembris, kad reģistrēto ceļu satiksmes negadījumu skaits dubultojās.

Par spīti ministriju, atbildīgo institūciju un personu centieniem risināt ceļu satiksmes drošības problēmas, statistikas datu kustību pozitīvajā virzienā pavada kaucošu bremžu skaņa. Latvija joprojām ir otrajā vietā Eiropas Savienībā pēc satiksmes negadījumu ar letālām sekām skaita, ar visu to, ka bija izsludināta ārkārtējā situācija un mājsēde, avāriju skaita samazināšanās notiek ļoti gausi.

Policija un apdrošinātāji uzskata, ka visbiežāk avārijas notiek satiksmes dalībnieku vainas un autoparka sliktā tehniskā stāvokļa dēļ. Šo versiju apstiprina arī statistikas dati. Tikmēr auto vadītāji ir pārliecināti, ka problēmas sakne ir ceļu un infrastruktūras stāvoklis. Savā ziņā taisnība ir gan vieniem, gan otriem. Tikmēr nevar nepamanīt, ka Latvijas autoceļu kartē ir savi "melnie punkti", kur ceļu satiksmes negadījumi (CSN) notiek regulāri – jebkuros apstākļos.

Meklējot bīstamākās vietas uz Latvijas ceļiem, "Delfi" izpētīja "melno punktu" kartes – brīvi pieejami vismaz trīs šāda veida apkopojumi, turklāt katrā no tiem ir savi datu atlases kritēriji un avoti.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!