Foto: Publicitātes foto
Pēc kara sākuma un ieviestajām sankcijām Krievijas iedzīvotāji mēģināja izpirkt "premium" klases automašīnas Latvijā. Tas viņiem īpaši neizdevās, taču ukraiņu dīleri no Baltijas izveduši tūkstošiem lietotu automašīnu. Vietējais tirgus gatavojas smagai ziemai, kad jaunu un lietotu automašīnu deficītam pievienosies arī iedzīvotāju pirktspējas kritums.

Portāls "Delfi" lūdza Auto asociācijas prezidentu Andri Kulbergu komentēt, kas noticis auto tirdzniecības nozarē 2022. gada vasarā un rudenī.

Redakcijas piezīme: Andris Kulbergs ir ievēlēts 14. Saeimā. Viņš vēl nav ķēries pie deputāta pienākumu pildīšanas.

Ražotāji aizgājuši, cenas debesīs. Pirmie pasaules autoražotāju paziņojumi par Krievijas tirgus pamešanu parādījās aprīlī. Jūnija beigās vairums pārstāvniecību bija slēgtas. Noliktavas strauji tukšojās, notika ievērojams cenu lēciens. Ja Latvijā automašīnu cenas kāpa par 10–20 procentiem, tad Krievijā tie bija 100–200 procenti. Jūlijā un augustā autosaloni un auto dīleri Latvijā piedzīvoja pamatīgu tālruņa zvanu straumi. Zvanīja ne tikai no Krievijas, bet arī Kazahstānas, Uzbekistānas. Par auto iegādi Krievijas tirgum interesējās arī vietējie aģenti. Tas pats notika arī Lietuvā un Igaunijā.

Krievijas iedzīvotāji mēģināja izpirkt "premium" klasi. Pircējus no Krievijas pirmkārt interesēja "premium" klases automašīnas – "Porche", "Mercedes-Benz", "Audi".

Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.

Lūdzu, uzgaidi!

Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...

Loading...

Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!