Foto: Shutterstock
Daudziem skolēniem matemātika pēdējos gados padodas visai smagi, liecina centralizēto eksāmenu rezultāti. Vai mūsdienu jaunā paaudze paliek arvien dumjāka, vai pie vainas vājajiem šī priekšmeta eksāmenu rezultātiem būtu pedagogu neprofesionalitāte, vai arī uzdevumi tiek veidoti pārāk sarežģīti? Viena no versijām - skolēni spēj samērā labi apgūt vielu, taču ar tās pielietošanu viņiem iet visai grūti.

Centralizētajā matemātikas eksāmenā 12. klases skolēniem šogad vidēji izdevies sasniegt tikai 36,2 procentu rezultātu, liecina Valsts izglītības satura centra (VISC) apkopotā informācija. Šogad matemātikas eksāmenā vidēji valstī uzrādītais rezultāts, salīdzinot ar 2014./2015. mācību gadu, kad vidēji bija 43,6 procentu rezultativitāte, krities par 7,4 procentpunktiem. Tieši matemātikas eksāmena rezultāts šogad, tāpat kā pērn, ir zemākais starp visiem eksāmeniem.

Eksperti un izglītības nozares pārstāvji atzīst, ka eksāmenu rezultātu vērtēšana nav jāsasteidz. Plašāki statistikas dati par to būs pieejami septembrī. Tikai izvērtējot tos, varēs izdarīt secinājumus, kas būtu jāuzlabo vai jāmaina gan mācību procesā skolās, gan gatavojot nākamā mācību gada centralizēto eksāmenu.

Obligātais centralizētais eksāmens matemātikā tika ieviests no 2008./2009. mācību gadā, lai līdzsvarotu centralizēto pārbaudījumu skaitu humanitārajos un eksaktajos mācību priekšmetos. Matemātikas eksāmenu kārto arī profesionāli tehnisko skolu audzēkņi, un tā saturs veidots tā, lai matemātiskās prasmes varētu pārbaudīt dažādās skolās.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!