Šogad Dziesmu un Deju svētku sponsoru atbalsta apjoms sasniedz 1,9 miljonus eiro. Arī valsts finansējums un ieņēmumi no biļetēm ir pieauguši, kas ļauj plānot vairāk dalībnieku un pasākumu, tomēr saglabāt līdzsvaru starp tautas svētku svinēšanu un to komercializāciju nav vienkārši.

Dziesmu un Deju svētku Mākslinieciskās padomes vadītājs Romāns Vanags raidījumā "Delfi TV ar Jāni Domburu" atzīst, ka "tas ir ārkārtīgi sarežģīts darbs, jo tā visu laiku ir cīņa ar sevi, kompromisiem, izaicinājumi ir ļoti lieli". Viņš norāda, ka tādēļ savulaik centies atbrīvoties no vārda "sponsors", ieviešot apzīmējumu "lieldraugs", jo sponsorēšanai ir savi mehānismi, kuros ir daudz merkantilisma.

Šī gada svētku budžets ir aptuveni 10,7 miljoni eiro. No šīs summas 5,8 miljoni eiro ir valsts finansējums, tostarp kārtības un drošības nodrošināšanai, trīs miljonus eiro veido ieņēmumi no biļetēm, tirdzniecības vietu nomas, bet 1,9 miljoni eiro ir atbalstītāju finansējums gan naudas, gan preču un pakalpojumu veidā.

Iepriekšējos – 2013. gada – svētkos kopējais budžets bija 6,1 miljons eiro. Sponsoru atbalsts šogad ir par 60% lielāks nekā pirms pieciem gadiem, bet pašu ieņēmumi – gandrīz četras reizes lielāki.

Par to, kā salāgot tradicionālo vērtību saglabāšanu ar sponsoru interesēm, par piemēru minot "Rimi" izveidotās "Dziesmu svētku vēstniecības", svētku izpilddirektore Eva Juhņēviča uzsvēra: "Es negribētu teikt, ka tās ir "Rimi" vēstniecības, tās ir Dziesmu svētku vēstniecības, kas atrodas "Rimi"."

"Tajā brīdī, kad uzņēmumi Latvijā būs gatavi kļūt pilnībā par mecenātiem un vairs neuztrauksies par savām komunikācijas kampaņām, tajā brīdī mēs tiksim brīvi no šī," saka Juhņēviča. Viņa gan ļauj noprast, ka atbrīvošanās no sponsoriem nozīmētu arī mazākus svētkus.

Viņa piebilst, ka šogad salīdzinājumā ar iepriekšējiem svētkiem pirms pieciem gadiem būs gan vairāk dalībnieku, gan pasākumu, turklāt atjaunotā infrastruktūra nozīmē, ka ir vajadzīgs labiekārtot divreiz lielāku teritoriju.

Pilnu raidījumu iespējams redzēt šeit:

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!