Jebkādas bažas par Augusta Deglava tilta konstrukciju drošumu būtu iespējams novērst divās nedēļās – tā atzina "Delfi TV ar Jāni Domburu" diskusijas dalībnieki. Strīds par to, vai tiltu līdz tam vispār vajadzēja slēgt, palika neatrisināts.

Tilta remontu uzraugošās kompānijas SIA "Inženierbūve" vadītājs un Rīgas Tehniskās universitātes profesors Ainārs Paeglītis skaidroja, ka viņa uzņēmuma piedāvātais risinājums paredz tiltu nostiprināt ar papildus statnēm, kas balstītu bojātās sijas. To būtu iespējams izdarīt divās nedēļās, un, kad darbi būtu pabeigti, svara ierobežojums tilta šķērsošanai vairs nebūtu vajadzīgs. "Tad varētu laist pāri visu, kas nu tur brauc, arī raķešvedējus," norādīja Paeglītis.

Viedoklim, ka bažas par tilta drošumu varētu novērst divās nedēļās, piekrita arī Valsts policijas priekšnieks Ints Ķuzis un Būvniecības valsts kontroles biroja (BVKB) Kontroles departamenta direktors Māris Demme. Demme arī ieskicēja scenāriju, kā tas varētu notikt – tuvākajās dienās tiek gaidīts jauns ekspertu atzinums par tilta stāvokli, tam seko projekta izstrāde, ar ko vērsties BVKB, prasot atļauju atsākt būvdarbus tilta konstrukciju nostiprināšanai. "Mēs šādu atļauju dodam, nostiprinām, braucam," norādīja Demme.

Pretējās domās gan palika Rīgas Domes Satiksmes departamenta (RDSD) vadītājs Emīls Jakrins. Viņš pieturējās pie viedokļa, ka tiltu jāslēdz nebija un lietotāju drošību tas neapdraud. Ja nepieciešami nostiprināšanas darbi, tie varējuši notikt, tiltu neslēdzot, jo ar divām nedēļām šiem darbiem diez vai pietikšot. "Mums ir jākonkursē visi šie risinājumi, Latvijā iepirkumu procedūru neviens nav atcēlis. (..) Jātaisa cenu aptauja, kā minimums, mēs nevaram nopirkt visu, kas mums ienāk prātā. Optimistiskā prognoze ir, ka statnes divās nedēļās var uzlikt, bet tikpat labi iespējams, ka šādā specifikācijā statņu Latvijā nav," skaidroja Jakrins.

Paeglītis pievienojās Jakrina viedoklim, ka tiltu varētu atvērt arī tagad, drošību neapdraudot, bet norādīja, ka tādā gadījumā pa to vajadzētu aizliegt pārvietoties visam kravas transportam, nevis tikai tādam automašīnām, kas sver vairāk par 30 tonnām. 30 tonnu svara ierobežojumu RDSD tilta šķērsošanai noteica aprīļa sākumā, kad, atklājoties defektiem tilta konstrukcijās, tika apturēti būvdarbi.

Diskusijas dalībnieki gan piekrita, ka pirms tilta slēgšanas 30 tonnu ierobežojuma ievērošanu neviens nekontrolēja. RDSD vadītājs Jakrins meta akmeni Valsts policijas dārziņā, kurai tas esot bijis jādara. Savukārt Ķuzis aizrādīja, ka pēc labas pārvaldības principiem RDSD būtu bijis jāraksta policijai vēstule, kurā atsevišķi jāinformē par situāciju un jālūdz pastiprināta kontrole.

Jau ziņots, ka aprīļa sākumā BVKB, veicot būvdarbu kontroli, konstatēja Deglava tilta nesošo konstrukciju bojājumus. Tilta bojātie balsti tika konstatēti pēc tam, kad demontēja zem pārvada esošās noliktavas. Iepriekš šie balsti nebija pieejami, jo kalpoja kā noliktavu starpsienas. 8. aprīlī būvdarbi tika apturēti, bet vēlāk birojs arī rekomendēja pārtraukt tilta ekspluatāciju. Valsts policijas priekšnieks Ķuzis attiecīgo lēmumprojektu parakstīja 24.aprīlī, un tilts satiksmei bija slēgts no 25.aprīļa pulksten pieciem rītā. Tas galvaspilsētā radīja pamatīgus sastrēgumus.

Pilnu diskusiju par Deglava tilta slēgšanas pamatotību meklē šeit.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!