"Daudziem liekas – nu es tagad uzcirtīšu kompāniju, savākšu naudu, un tad viss būs forši. Kā man tētis teica, latviešiem patīk investēt divos "B" – betonā un "Bentlijos". Nē, visu laiku ir jāmācās," savu pieeju biznesam intervijā "Delfi TV ar Jāni Domburu" aprakstīja viens no uzņēmuma "Printify" dibinātājiem Artis Kehris. Viņš un otrs uzņēmuma dibinātājs Jānis Berdigans intervijā raksturoja gan savu pieredzi, sadarbībā ar ASV investoriem, gan Latvijas birokrātiem, gan to, ar kādiem citiem sarežģījumiem nākas saskarties veidojot tā saukto "startapu".

Tehnoloģiju uzņēmums "Printify" ir platforma, kas darbojas kā saikne starp "drukāšanas pēc pieprasījuma" ražotnēm un internetveikaliem. Interneta veikalu uzturētāji var tajā izveidot dažādus individuāla dizaina produktus kā T-kreklus, somas un citus. Šie produkti uzrādās to izveidotāju interneta veikalos, bet "Printify" nodrošina šo veikalu automātisku saikni ar apdrukas uzņēmumiem, ļaujot tiem katru veikalā nopirkto preci apdrukāt un nosūtīt pircējam.

Latvijā darbojas uzņēmums "Printify Development", kura vienīgais īpašnieks ir ASV Delavēras štatā reģistrētais "Printify Inc.", kuru 2015. gadā izveidoja Berdigans, Kehris un Gatis Dukurs. Kompānijas apgrozījums 2018. gadā bija 10,3 miljoni ASV dolāru, bet 2017.gadā - 2,2 miljoni ASV dolāru. ASV biznesa žurnāla "Inc." veidotajā 5000 straujāk augošo uzņēmumu topā, kas tika publiskots šā gada 14. augustā "Printify" ierindojās 24. vietā.

Intervijā uzņēmumu pārstāvēja tā līdzdibnātāji Jānis Berdigans un Artis Kehris. Viņi norādīja, ka šogad uzņēmums izpildīs mērķi sasniegt 30 miljonu ASV dolāru apgrozījumu un atzina, ka četros gados cer to kāpināt vēl straujāk, lai sasniegtu miljardu.

Tāpat viņi stāstīja, kādi ir populārākie produkti, kurus klienti vēlas iegādāties ar īpašu apdruku – tirgus līderi joprojām ir T-krekli, bet pēdējā laikā arvien lielāku popularitāti iekaro īpaši apdrukātas zeķes. Telefona maciņi savukārt vairs neesot īpaši pieprasīti.

Kehris un Berdigans arī atbildēja uz konkurējošā uzņēmuma "Printful" paustajām aizdomām par "Printify" nosaukuma un sākotnējā logotipa izcelsmi. Saskaņā ar viņu teikto, jebkādas līdzības esot tikai sakritība.

Comment Form