Sliežu ceļa "Rail Baltica" posms no Polijas robežas līdz Kauņai, ko Lietuva pabeidza 2015. gadā, neatbilst tehniskajām prasībām, turklāt pagaidām nav vēl apstiprināts arī plāns neatbilstību novēršanai, intervijā raidījumā "Delfi TV ar Jāni Domburu" teica "Rail Baltica" projekta koordinētāja "RB Rail" izpilddirektore Baiba Rubesa.

"Tas, ko Lietuva jau ir uzbūvējusi, kas saucas "Rail Baltica I", neatbilst tehniskajiem nosacījumiem "Rail Baltica" līnijai. Viņi ir uzbūvējuši vienu līniju, nevis dubultlīniju, kas gan ir Eiropas sliežu platumā, bet tas ir viss. Tas, kas ir uzbūvēts, nesasniegs atbilstošu ātrumu gan pasažieriem, gan kravām," skaidro Rubesa.

Pirms gada "RB Rail" uzdots veikt pētījumu, "ko mēs pašreiz arī cenšamies pabeigt, bet tam vajag apstiprinājumu no Lietuvas ministrijas, kurš kā nenāk, tā nenāk". Pētījums ir par to, kā līniju ir jāuzlabo, lai tā atbilstu "Rail Baltica" projekta specifikācijai.

Viņa atzina, ka tā daļēji varētu būt, ka šāda situācija nebūtu iespējama, ja jau tajā laikā, kad Lietuva īstenoja šī dzelzceļa posma veidošanu, eksistētu viens koordinējošs uzņēmums. Arī tagad sarunās ar Lietuvas kolēģiem par praktiskiem parametriem viņi vēloties mainīt daudzus nosacījumus, saka Rubesa.

Viņa uzsver, ka projektam no Tallinas līdz Polijas robežai jābūt vienādam, nevis katrā valstī atšķirīgam. "Jautājums beigu beigās būs Eiropas Komisijas lauciņā par to, kādā veidā risināt jautājumu ap jau uzbūvēto posmu," piebilst "RB Rail" vadītāja.

Rubesa atzīst, ka Eiropas Komisija ir līdzatbildīga par jau uzbūvēto.

Kā zināms, Lietuva 2015. gadā atklāja sliežu ceļa "Rail Baltica" posmu no Polijas Robežas līdz Kauņai. 120 kilometrus garā posma izbūve izmaksāja 364,5 miljonus eiro. Paredzēts, ka "Rail Baltica" sliežu ceļā vilcienu ātrums sasniegs 240 kilometrus stundā, bet Lietuvā jau uzceltajā posmā maksimālais ātrums ir uz pusi mazāks.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!