Foto: Publicitātes foto
Gadā, kad daudzas lietas mūsu ikdienā apgriezušās kājām gaisā, viena lieta, uz ko varam paļauties, ir "Coca-Cola" un Ziemassvētku sajūtas radīšana.

Ziemassvētku sajūta kopā ar Coca-Cola cauri gadsimtiem

Patiesībā šī ir īpaši nozīmīga svētku sezona "Coca-Cola" zīmolam, jo tā iezīmē 100. Ziemassvētku reklāmas gadu. Sākot no Hadona Sandbloma (Haddon Sundblom) Ziemassvētku vecīša līdz "Coca-Cola" leduslāčiem un leģendārajām "Svētki tuvojas" (Holidays Are Coming) kravas mašīnām, "Coca-Cola" Ziemassvētku reklāmas ir apbūrušas paaudzes jau vairāk nekā gadsimtu.

Kā vienmēr, "Coca-Cola" Ziemassvētku kampaņas attīstās līdz ar mainīgajiem laikiem, atspoguļojot kultūras tendences un vēsturiskos notikumus. Jaunā Ziemassvētku kampaņa, kas visā pasaulē sākas šomēnes, nav izņēmums. Tā norāda, cik svarīgi ir būt "klāt" kopā ar saviem mīļajiem, pat ja mēs nevaram būt patiesi kopā klātienē. Kampaņa "Vēstule" atspoguļo mūsu sajūtas šajos apstākļos un atgādina, ka labākā dāvana, ko tu vari pasniegt šajos Ziemassvētkos, esi vienkārši... tu pats.

Slāpes nezina sezonu

"Coca-Cola" bija populāra jau 20. gadsimta 20. gados, taču to joprojām galvenokārt baudīja vasarā. Lai palielinātu pārdošanas apjomus aukstākajos mēnešos, radās jauns sauklis "Slāpes nezina sezonu" un pirmās reklāmas, kurās piedalījās Ziemassvētku vecītis. Tomēr Ziemassvētku vecītis izskatījās pavisam citādāk. Kopš 19. gadsimta beigām viņš tika attēlots kā diezgan stingrs un drūms, un citreiz pat līdzīgs elfam.

No 1930. gada "Coca-Cola" radīja daudz priecīgāku interpretāciju. Mākslinieka Freda Maizena (Fred Mizen) glezna, kurā vīrietis, kurš bija ģērbies kā Ziemassvētku vecītis, dzerot "Coca-Cola" pie limonādes strūklakas, bija daudz priecīgāks, bet tomēr Ziemassvētku vecītis netika attēlots kā galvenais tēls.

Īstās pārvērtības "Coca Cola" Ziemassvētku vecītis piedzīvoja 1931. gadā, kad ilustratoram H. Sandblomam tikai uzdots izveidot jaunu "Coca-Cola" Ziemassvētku reklāmu sēriju. Viņš vēlējās, lai Ziemassvētku vecītis būtu "īsta" persona – silts, jautrs, draudzīgs un omulīgs vīriņš Pēc šī tēla radīšanas "Coca-Cola" Ziemassvētku vecītis saglabājās nemainīgs visus 33 gadus. Ziemasvētku vecīša tēls kļuvis tik ikonisks, ka daudzi uzskata, ka "Coca-Cola" izdomāja Ziemassvētku vecīti. "Noteikti nē," apgalvo "Coca-Cola" arhīva komanda, "viņi tikai izgudroja to, ko mēs domājam, par viņa izskatu."

Ziemassvētku tradīcijas cauri gadiem

1993. gadā dzima jauna Ziemassvētku ikona, kad "Coca-Cola" leduslāču ģimenes tēls debitēja televīzijā. 1995. gadā "Coca-Cola" Ziemassvētku kravas mašīnas izripoja ASV ielās. Ar mirgojošām gaismām, burvīgu ziemas ainavu un neaizmirstamu mūziku "Svētki tuvojas" kravas mašīnas ātri kļuva par uzreiz atpazīstamu Ziemassvētku simbolu daudzās pasaules valstīs.

Esam sasnieguši 21. gs. 20. gadus – mūsu jauno realitāti. Ziemassvētku reklāmas kampaņa "Vēstule" tiek uzsākta ar sirsnīgu ziņojumu "Šajos Ziemassvētkos dod kaut ko, ko vari dot tikai tu – sevi pašu". Vēstījums atbilst mūsdienu laikmetam un atspoguļo arī "Coca-Cola" Ziemassvētku mantojumu, sniedzot nepārtrauktības sajūtu. Tas ir par ģimeni, atrašanos brīdī un laiku pārdomām. 100 gadu laikā "Coca-Cola" Ziemassvētkos ir izveidojusi daudz atmiņu – tā ir dziļa saikne, cieši ieausta sabiedrībā, mūsdienu kultūrā un ģimenes tradīcijās. Tas ir mantojums, ar kuru lepoties, un maģisks mīlas romāns ar Ziemassvētkiem, kas noteikti turpināsies arī nākamajās paaudzēs.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!