Foto: Arhīva foto
"Mana sieva un mana sievasmāte" – tā sauc vienu no pasaulē senākajām optiskajām ilūzijām, jo lielākā daļa cilvēku tajā redz tikai vienu sievieti.

1915. gadā tapušais zīmējums sevī glabā noslēpumu, kas izsenis nodarbinājis arī zinātnieku prātus. Proti, kad cilvēks vēro šo attēlu, viņš tajā saskata vai nu jaunu sievieti, vai vecu večiņu. Turklāt abas uzreiz nav iespējams ieraudzīt, vērotājs redz tikai vienu.

Liela daļa cilvēku tajā saskata jaunu sievieti, kura pagriezusi vaigu. Galvā viņai ir eleganta cepure ar plīvuru. Jaunajai lēdijai ir lokaini mati un kaklarota ap kaklu. Šis ir viens no variantiem, ko tu ieraudzīsi.

Savukārt citi cilvēki uzreiz saskata kundzi krietnos gados – ar uzkumpušu degunu, izteiktu zodu, diezgan bēdīgu skatienu. Arī viņas galvā ir cepure. Šī dāma parādās otrajā variantā.

Tagad zinātnieki no Flaindersa universitātes Adelaidē, Austrālijā, nākuši klajā ar versiju, kāpēc daļa cilvēku bildē redz jauno dāmu, bet citi vecenīti.Atslēga ir attēla vērotāja vecumā, raksta medijs "Insider". Gados jauni cilvēki zīmējumā redzēs jaunu sievieti, bet tie, kuri ir vecāki par 30 gadiem, visticamāk, pirmo ieraudzīs vecenīti.

Mūsu pašu vecums nosaka to, kā redzam citu sejas, apgalvo zinātnieki. Eksperimentā piedalījās 393 dalībnieki (242 vīrieši, 141 sieviete) vecumā no 18 līdz 68 gadiem; viņu vidējais vecums – 32 gadi. Šiem cilvēkiem uz pussekundi parādīja attēlu un vaicāja, kas tajā redzams.

Vairums pirmo redzēja jauno sievieti. Tāpēc, ka paši gados jauni. Kad pētnieki nošķīra grupas vecākos ļaudis no gados jaunākajiem, atklājās, ka pieredzējušākās personas kā pirmo redzēja veco sieviņu, taču jaunie atkal jauno dāmu.

Pētījuma mērķis bija noskaidrot, vai paša vērotāja vecums ietekmē šī attēla interpretāciju zemapziņā. Izrādās, visticamāk, tu esi tik jauns, cik jūties, raksta "Insider".

Ja arī tev ir grūtības zīmējumā ieraudzīt veco kundzi, lūk, triks: kaklarota uz jaunās sievietes kakla ir mute vecajai kundzei. Un jaunās sievietes žoklis ir večiņas deguns.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!