Foto: Publicitātes foto
Aizvadītās nedēļas izskaņā Rīgā norisinājās pirmā "Latvijas Golin Accelerators of Revelence Influenceru indeksa 2018" rezultātu paziņošanas ceremonija, kurā tika apbalvoti pašmāju ietekmīgākie un nozīmīgākie sociālo tīklu lietotāji.

Pasākuma apmeklētājiem bija iespēja noskaidrot deviņu jomu līderus trijās kategorijās – mikro (sekotāju skaits no 1000 līdz 10000), medium (sekotāju skaits no 10000 līdz 25000) un makro (sekotāju skaits virs 25000). Latvijas sociālo tīklu influenceri tika vērtēti tādās jomās kā dzīvesstils, ēdiens, skaistums, dizains, mode, izklaide, foto un video, sports un jaunrade.

Par ietekmīgāko Latvijas influenceri tika atzīta modes eksperte un žurnāliste Maija Silova. Savukārt otrajā vietā makro influenceru kategorijā ierindojās bokseris Mairis Briedis, bet trešajā vietā – aktrise Ieva Florence, "Delfi Izklaidi" informē pasākuma rīkotāji.

Par medium kategorijas uzvarētāju tika sumināts stilists Rojs Rodžers, par otro nozīmīgāko influcenceri šajā kategorijā tika nosaukts Lauris Zalāns, bet trešo – "YouTube" kanāla "PARâdi MODI" īpašniece, modes un stila entuziaste Anete Ozoliņa.

Savukārt mikro kategorijā pirmajā vietā ierindojās mūziķis Reinis Sējāns, kam seko jauniešu vidū populārā "YouTube" influencere Engelmeitene un bloga "Mūsulapa.lv" autore Marta Logina.

"Indeksa rezultāti uzskatāmi parāda, ka līdz ar sociālo tīklu ietekmes palielināšanos sabiedrībā mainās arī priekšstats par to, ko mēs uzskatām par slavenībām un viedokļu līderiem. Ja agrāk tie lielākoties bija aktieri, mūziķi un citi cilvēki, kurus bieži redzējām TV ekrānos un glancētajos žurnālos, tad pašlaik tiem ir pievienojušies influenceri, kuri par savām gaitām ik dienas iepazīstina desmitiem un pat simtiem tūkstošu sekotāju sociālajos tīklos, tajā pašā laikā tradicionālie mediji par tiem vēl nestāsta. Tas nozīmē, ka uzņēmumiem, kuri vēlas sasniegt noteiktu auditoriju sava produkta reklamēšanai, ir iespēja to izdarīt ar sociālo tīklu influenceru palīdzību," skaidro "Golin Riga" influenceru projektu vadītāja Evija Bērziņa.

Kategorijā "Dzīvesstils" laurus plūca Marta Logina (mikro), jaunā māmiņa Kristīne Danenbergsone (medium) un skaistumkonkursu dalībniece Diāna Kubasova (makro). Par kategorijas "Ēdiens" labākajiem tika atzītas tādas ēdiena gatavošanas entuziastes kā Katrīna Mame (mikro), Signe Meirāne (medium) un Anna Panna (makro).

"Dizaina" kategorijā par uzvarētājiem tika pasludināti šādi influcenceri: Gundega Skudriņa (mikro), Ieva Cipruse (medium) un Elita Patmalniece (makro). Savukārt kā nozīmīgākie "Izklaides" influenceri tika atzīti Reinis Sējāns (mikro), Kristīne Virsnīte (medium) un Maija Silova (makro).

Par nozīmīgākajiem sporta influenceriem Latvijā tika atzīti Annija Roga (mikro), Reinis Nitišs (medium) un Mairis Briedis (makro). Savukārt kategorijā Jaunatne par ietekmīgākajiem sociālo tīklu influenceriem tika atzīti Engelmeitene (mikro), Rojs Rodžers (medium) un Evelīna Pārkere (makro).

"Mēs ceram, ka šī indeksa rezultāti kalpos kā ceļa karte tiem Latvijas uzņēmumiem, kuri vēlas ilgtermiņā sadarboties ar influenceriem, jo parāda ne tikai reālo konkrētā cilvēka auditoriju, bet arī to jomu, kurā sekotāju piesaiste ir vislielākā," teic "Golin Riga" infuenceru projektu vadītājs Deniss Ševeļovs.

Lai noteiktu Latvijas nozīmīgākos influencerus, indeksā līdztekus izmantotas trīs metodes – starptautiska "Golin Global" metodoloģija influenceru radītā satura un sekotāju skaita analīzei "Accelerators of Relevance", "Norstat Latvija" sabiedriskās domas pētījums, kurā apkopotas 1600 iedzīvotāju domas, kā arī influenceru kontu analīze satura un sekotāju skaita autentiskuma noteikšanai, ko īstenoja starptautiskais "Instagram" analītikas uzņēmums "Hype Auditor". Ar pilnu Latvijas nozīmīgāko influenceru sarakstu var iepazīties mājaslapā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!