Foto: Publicitātes foto

Krievijas auto, moto un tehnikas portāla motor.ru eksperti sastādījuši sarakstu ar desmit neglītākajām automašīnām, kādas vien laistas klajā autobūves vēsturē kopš pagājušā gadsimta piecdesmitajiem gadiem.

Kā brīdina portāla redakcija, šie skati nav domāti cilvēkiem ar vājiem nerviem, bet bērniem un grūtniecēm vispār nevajadzētu tuvoties datora ekrānam. Secībai šajā sarakstā nav nozīmes, bet pie katra auto ir neliels Krievijas ekspertu komentārs.

Austin-Healey Sprite Mk1 (1958-1961). Šo auto redakcija sauc par vienu no visu laiku dumjākajiem roudsteriem, kas vairāk atgādina nevis automašīnu, bet krupi.

Savulaik tā bija visai populāra un ir izlaista 50 000 lielā tirāžā, taču, neraugoties uz 43 zirgspēku motoru, līdz simtam ieskrējās vien 20 sekundēs, bet maksimālais ātrums bija 130 kilometri stundā.

Rolls-Royce Camargue (1975-1986). Tehniski perfekta mašīna, kas arī maksāja atbilstoši - 150 000 dolāru, bet vai mašīna var būt skaista, ja tā nosaukta par godu Francijas purviem? Lai gan interjers arī izskatījās tīri labi, vizuāli šī mašīna bija atbaidoša, ja neskaita klasisko Rolls-Royce radiatora režģi.

Alfa Romeo SZ/RZ (1989-1994). Visi pārmetumi tiek izteiki šī modeļa dizaineriem - gan par taisnstūrainajām lampām, gan masīvo aizmuguri, gan absurdo līniju kombināciju. Tehniskie parametri šai mašīnai bija "interesanti", tomēr rezultātā tika laisti klajā vien 1500 eksemplāri.

Edsel (1958-1960). Šis zīmols bija mēģinājums aizpildīt robu starp visiem pieejamo Ford un luksusa auto Mercury. Šīs mašīnas iznāca nedrošas, ar muļķīgu automātisko ātrumkārbu uz stūres, bet pats galvenais fiasko iemesls bija dizains. Jokoja, ka mašīnas priekšu un aizmuguri izstrādājuši divi cilvēki, kuriem bija aizliegts savā starpā sazināties.

Ford Scorpio (1994-1998). Pirmās paaudzes Scorpio bija liels, komfortabls un patīkams auto, tomēr biznesa klasei tam pietrūka efektīga dizaina - pārāk jau nu pieticīgs tas bija.

Otrās paaudzes auto dizaineri centās to pilnībā pārveidot, taču pagalam neveiksmīgi - auto atgādināja saulē izkusušu plastilīna gabalu. Tā kā no ārpuses mašīna izskatījās briesmīgi, neviens pat nevēlējās apskatīties salonu, un Scorpio mūžs bija īss.

Pontiac Aztek (2001-2005). Šis modelis savulaik saņēmis tik daudz "balvu" kā gada / gadsimta neglītākais auto, ka citiem ar to grūti sacensties. Kā nereti gadās, izgāšanās sanāca dēļ vēlmes nedaudz ietaupīt. Ne saprātīgā cena, ne vērienīgās reklāmas kampaņas nepalīdzēja un arī Aztek mūžs bija ļoti īss.

SsangYong Rodius (kopš 2004. gada). Milzīgs un briesmīgs korejiešu minivens ar piecām līdz 11 pasažieru vietām. Lai gan jaudīgs pilnpiedziņas auto ar Mercedes-Benz agregātiem, veidojot Rodius, tā dizaineri esot iedvesmojušies no okeāna jahtām, kas arī bija liktenīgā kļūda.

Fiat Multipla (1998-2010). Ja Svešais no pazīstamās fantastikas filmu sāgas brauktu ar auto, viņš izvēlētos tieši Multipla. Absolūti nejēdzīgais gaismas ķermeņu izvietojums un interjera dizains ar virkni ventilācijas režģu darīja savu - pircēji ilgi to nevarēja paciest, tāpēc kompānija Fiat arī neuzstāja.

Subaru Baja (2002-2006). Šis modelis bija iecerēts kā "uzlabots" Outback un bija gatavots lielākoties ASV tirgum. Plāni bija grandiozi - pārdot vismaz 24 000 automašīnu gadā, bet realitātē tik daudz nesanāca pat visā tā pastāvēšanas laikā.

Covini C6W (kopš 2004. gada). 1976. gadā Tyrrell bolīds Formula-1 sacīkstēs parādīja, ka trīsasu automobilis var būt ļoti ātrs, bet itāļu ražotājs Covini Engineering centās to pārnest uz "parastajiem" superauto, tikai ar sešām riepām, kas tā dizainu padarīja pa īstam monstrozu.

Runā, ka itāļi vēl joprojām izlaiž šīs automašīnas - nav tikai zināms, vai kāds vēl pērk.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!