Foto: DELFI

Skandalozais latviešu mākslinieks Kristians Brekte šonedēļ galerijā Alma atklāja savu septīto personālizstādi, kurai dots visnotaļ provokatīvs nosaukums - Uzmācību neirozes un kastrācijas draudi.

Arī šajā izstādē Brekte turpina sabiedrības uzskatu, paradumu un liekulības atmaskošanu, kas viņa darbos ierasti atspoguļojas ar metaforu un alegoriju palīdzību un kam viņš pievērsies jau kopš mākslinieka gaitu uzsākšanas.

Izstādē, kas galerijā Alma būs aplūkojama līdz 17. maijam, eksponēti desmit akvareļa zīmējumi un divi objekti, kurus vieno morāles, seksualitātes un izvirtības tematika.

"Ko tad varētu simbolizēt visās gleznās redzamās skeletu sejas? Atbilde uz šo jautājumu varētu būt galvenais gleznu noslēpums. Vai skeleti simbolizē nāvi jeb simbolizē cilvēciskas (vīriešu) bailes? Vai tās ir bailes no sievietes rakstura, caururbjošajām acīm? Vai bailes no sievietes seksualitātes?

Ja skelets simbolizē nāvi, tad šeit mums ierastais nāves simbols tumšā apmetnī ar izkapti ir nomainīts ar kailu sievišķīgu ķermeni.

Psihoanalīze šādu simbolu interpretē kā sievieti - vīrieša kastrētāju un vienlaikus arī vilinātāju. Kastrācija ir drauds par aizliegtajām vēlmēm," Brektes jaunos darbus analizējis Rīgas Stradiņu universitātes Psihosomatiskās medicīnas un psihoterapijas katedras psihoterapeits Artūrs Utināns.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!