Foto: Publicitātes foto/Loreta Broka
Jaunais pašmāju mākslinieks Artūrs Bērziņš bieži pamanās iegūt uzmanību ar provokatīviem projektiem, bet nesen viņš savas daiļrades cienītājus pārsteidzis ar īpaši radošu performanci, kurā parādījis savu skatījumu par latviešu spēju padarīt svētas savas ciešanas.

Septembra izskaņā galerijā "MuseumLV" viņš īstenoja performanci "Martiroloģija", kura, kā skaidrojis pats mākslinieks, vēsta par esamību un šī brīža domāšanu.

"Performance konceptuāli izriet no tikko Daugavpils Marka Rotko centrā noritējušās izstādes "Barotava", kuras centrā ir refleksija par dažādu populisma veidu un mitologēmu mijiedarbību ar recipientu. Pārsvarā tie ir intuitīvi meklējumi tām mūsu kolektīvās bezapziņas zonām, kurās ir iedēstīti mīti, kas liek mums visu laiku iet pa apli, atkārtot vienas un tās pašas neapzinātās rituālās darbības, pašiem to nemanot.

Mitologēmas, kurās mēs esam ieslīguši, vietām ir ģeopolitiski determinētas un ir nācijas pašidentifikācijas glābiņš, bet vietām – kaitīgas, jo darbojas uz masu bāziskām emocijām, nevis kritisku domāšanu.

Ja mēģināt noformulēt racionalizēti, performance "Martiroloģija" ir par latviešu spēju sakralizēt pat savas ciešanas, padarīt tās par savu pielūgsmes objektu, tādējādi aizsprostojot sev ceļu uz priekšu, jo nav iespējama pašizaugsme, kamēr esam iestrēguši savā pagātnē", skaidrojis pats Bērziņš.
Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!