Foto: F64

Ne viens vien jaunais mūziķis ir lauzījis galvu par to, kā sacerēt dziesmu, kas viņam sniegs panākumu virsotnes un klausītāju mīlestību. Leģendārās grupas Tranzīts solists Ralfs Rubenis (attēlā) atklāj formulu, pēc kuras vadoties, var sacerēt īstu hitu.

"Dziesmas struktūru ieteicams veidot klasisku: pantiņš, piedziedājums, pantiņš, piedziedājums, tā saucamais middle eight, kas ir dziesmas modulācija, un atkārtots piedziedājums. Tā ir izplatītākā formula dziesmu sacerēšanai, tomēr šobrīd tai vairs nav tik lielas nozīmes dziesmas panākumu nodrošināšanā, kā savulaik," sarunā ar DELFI Izklaide atklāj Rubenis.

"Pašlaik pasaules mūzikā valda tāds kokteilis, ka vajag ievērot nevis noteiktus priekšrakstus, bet tieši izcelties ar ko individuālu, vēl nedzirdētu.

Protams, var jaukt vairākus mūzikas stilus vienā skaņdarbā, sekojot pasaules mūzikas tendencēm. Tomēr svarīgākais akcents jāliek uz to, kas mums ir pašiem ir interesants un savdabīgs, nevis jākopē citi, sekojot to piemēram," spriež mūziķis.

Tāpat Rubenim ir arī sava veiksmes formula panākumu gūšanai Eirovīzijas dziesmu konkursā, kas Latvijas mūziķiem gadu no gada sagādā arvien lielākas grūtības.

"Uzskatu, ka šobrīd populārajiem latviešu mūziķiem uz Eirovīzijas skatuves neviens uzmanību nepievērsīs. Mums trūkst kā oriģināla, jo izceltas tiek vien pseidozvaigznes.

Ja izpildītājus vērtē pēc personības principa, tad iesaku uz lielo finālu vēlreiz aizsūtīt Intaru Busuli vai Agnesi Rakovsku ar kādu lipīgu dziesmu.

Protams, obligāta prasība Eirovīzijas dziesmām ir ne tikai spilgts cilvēks, bet arī lipīgs piedziedājums, jo balsotāji vadās pēc tā, ko dzird vienu, divas reizes. Dziesmai ir jāpaliek atmiņā un jāiepatīkas ar pirmo noklausīšanās reizi. Uz skatuves noteikti arī jābūt dabīgam. Ar šo prasību diemžēl daudzas reizes esam iekrituši," analizē Rubenis.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!