Foto: DELFI

Kad medijos izplatītas jūsmīgas atsauksmes par jaunās dziedātājas Antras Stafeckas (attēlā) pirmā albuma prezentācijas koncertu, prestižais vokālais pedagogs un režisors Edgars Kramiņš vairs nav spējis klusēt. Eksperts nāk klajā ar šokējošu analīzi par tik ļoti saslavētās Stafeckas patiesajām vokālajām spējām.

Kramiņš vērsās pie DELFI Izklaides, lai beidzot atklāti paustu viedokli par Antras Stafeckas fenomenu, ko pats dēvē par "spilgtu paraugu mūsu pašmājas popmūzikas spožumam un postam".

"Es neapmeklēju šo pasākumu [albuma prezentācijas koncertu], lai gan tiku aicināts. Apmeklēt šādu pasākumu uzskatu zem sava goda," savu viedokli pauž Kramiņš.

Viņš atklāj, ka ar Antras darbošanos popmūzikā pazīstams vairāk kā trīs gadus, kopš strādājis Guntara Rača vadītajā talantu šovā

Vokālo ekspertu, kas, darbojoties dažādos televīzijas šovos, allaž bijis ļoti prasīgs pret saviem audzēkņiem, šokējis tas, kā Antra kā viesmākliniece uzstājusies Muzikālās bankas 2014 apbalvošanas ceremonijā. Kramiņš nebaidās to nosaukt par "vienu no bezgaumīgākajiem pēdējā laika priekšnesumiem Latvijas popmūzikā".

"Proti, nebūdama labā vokālā formā, viņa atļāvās dziedāt ļoti skaisto Gunāra Freidenfelda dziesmu Kaktuss, kas sarakstīta aizgājušo gadu labākajās tradīcijās, prasot no dziedātāja vokālo prasmju pārvaldīšanu vismaz pusotras oktāvas robežās.

Neskatoties uz to, ka dziesma tika atskaņota zemā tesitūrā - Fa mažorā, dziedātāja nespēja piedziedājumā aizsniegt pat pirmās oktāvas Sib. Balss zemajā tesitūrā skanēja nopūsti un ne visai tīri, kas arī neļāva brīvi paņemt augšējās skaņas.

Vokālā melodija cieta no nevīžīgi spiestām skaņām, pārelpas un neattaisnotiem piebraucieniem, kas kopā ar nevietā ņemtām elpām veidoja tādu kā rīstīšanos. Kopumā balss skanēja neizlīdzināti un plakani, bez nepieciešamā rezonātoriskā kupluma," Antras uznācienu skarbi analizē profesionālis.

Ja kāds vienkāršais klausītājs iebildīs, ka viņam šīs smalkās tehniskās nianses nav svarīgas, bet galvenais ir emocijas, ko mākslinieks nodod klausītājam, Kramiņam ir atbildes arī uz to.

"Par attieksmi pret klausītājiem liecināja fakts, ka dziedātāja nebija iedziļinājusies dziesmas saturā un absolūti nesaprata, par ko ir šī dziesma, kas noveda pie tā, ka vairākkārtīgi tika jaukti vārdi.

Par satura neizpratni liecināja arī mistiski kaislās roku kustības un neizprotamā tupstīšanās. Brīžam šķita, ka uz skatuves iztrūkst vien striptīzklubu skatlogos novērotais stienis," ass savā vērtējumā ir eksperts.

Viņam bijušas pretenzijas arī pret jaunās dziedātājas vizuālo tēlu. "Zelta krāsas tērps un režisora uzdevums parādīties uz skatuves no aizmugurējā plāna izvirza ļoti lielas pretenzijas, jo izceļ gaitu un iemaņas tērpa nēsāšanā.

Arī šis aspekts bija neveiksmīgs, jo izcēla Stafeckas auguma un gaitas šī brīža defektus: līka mugura, tauku kunkulīši un apaļīgi ļumīgas rokas, nesavākts vēders, sagumusi stāja, slāšana lieliem soļiem un kleitas bezgaumīga plivināšana ar kājām.

Atcerēsimies, ka zelta krāsas tērps no dziedātāja vienmēr pieprasa nevainojami koptu augumu! Pie tam atkailināta tērpa estētika prasa arī nevainojami un svaigi skūtas paduses, pat ja ignorējam tādu stilistisku niansi, ka vakarkleita ar atklātiem pleciem prasa valkāt kurpes ar slēgtu purngalu.

Es tiešām ieteiktu dziedātājai, kura par nodokļu maksātāju naudu pretendē būt uz skatuves, būt paškritiskākai, biežāk un kritiskāk ieskatīties spogulī. Tad, iespējams, galva, rumpis un balss beidzot veidos dabīgu koptēlu," ieteikumu dziedātājai dod eksperts.

Kramiņš atklāj, ka kopumā Antras pašdarbnieciskais uznāciens Muzikālajā bankā viņam atgādinājis to pašu Okartes skatuves līmeni. Tieši šī iemesla dēļ Kramiņš arī uzskatījis, ka būtu zem viņa goda apmeklēt Antras albuma prezentāciju.

"Kur palicis darbs ar sevi šo gadu garumā un izaugsme? Diemžēl jāsecina, ka ar nekaunību mūsu valstī var panākt daudz!" atliek secināt ekspertam.
Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!