Lielbritānijas Teita galerijas kuratore Kerola Džeikobi saskatījusi falla simbolus slavenajā prerafaelīta Džona Evereta Milē gleznā Izabella (attēlā).

Kā vēsta izdevums The Independent, šādu secinājumu Džeikobi izdarījusi, kārtīgi izpētot gleznu, kas šobrīd skatāma prerafaelītu glezniecības periodam veltītā izstādē.

Eksperte iesaka pievērst uzmanību gleznā attēlotajam vīrietim ar izstieptu labo kāju, kas cenšas aizsniegt suni. Viņam rokās ir riekstu knaibles, kuru ēna, pēc Džeikobi domām, atgādina fallu. Tādējādi rodas iespaids, ka vīrietis ir uzbudināts.

Kuratore uzskata, ka ēnu varētu mest ne tikai knaibles, bet arī vīrieša ķermenis. Kā fallisku simbolu Džeikobi interpretē arī izstiepto kāju - viņasprāt, Milē pilnīgi apzināti radījis vairākus šādus tēlus, lai liktu citādi paskatīties uz viktoriānisma laikmetu.

No Liverpūles atvestā glezna tapusi 1848. gadā, kad Milē bija 19 gadus vecs. Kuratore tajā saskata jaunā mākslinieka drosmi un novatoriskus gleznieciskos risinājumus. Viņš kļuva par vienu no tai pašā gadā nodibinātās Prerafaelītu brālības dalībniekiem. 

Prerafaelīti ir XIX gadsimta otrajā pusē angļu dzejā un glezniecībā izveidojies novirziens ar mērķi pretoties viktoriānisma diktētajām normām, akadēmiskajām tradīcijām un aklai sekošanai klasiskiem paraugiem.

Ekspozīciju Prerafaelīti: Viktorijas laikmeta avangards mākslas kritiķis Džonatans Džonss aprakstījis kā kostīmu izrādi un šovu, kas vēsta par Viktorijas laikmeta cilvēku slepeno dzīvi. Tajā izstādītie 150 mākslas darbi būs skatāmi līdz 2013. gada 13. janvārim.

Britu zinātnieki ar līdzīgiem atklājumiem izcēlušies jau agrāk - 2010. gadā botānikas eksperti secināja, ka Sandro Botičelli gleznā Venera un Marss (attēlā zemāk) redzams apreibinošos alkaloīdus saturošais velnābols, savukārt tajā attēlotais kara dievs ir narkotiku reibumā.
Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!