Astronomi Piena ceļa galaktikā atraduši milzīgu alkohola mākoni, kas stiepjas 463 miljardu kilometru garumā.
Milzīgais tilta formas mākonis sastāv no metilspirta, un tas atklāts Piena ceļa reģionā "W3(OH)", kur gāzu un putekļu koncentrāciju gravitācijas sabrukuma rezultātā veidojas zvaigznes, teikts britu astronomu izplatītajā paziņojumā presei.

Mākoni Lielbritānijas Jodrela Benka observatorijā atklājuši grupa astronomu Lisas Hārvijas-Smitas vadībā. Viņi otrdien ar savu darbu iepazīstinās Lielbritānijas Karaliskajā astronomiskajā sabiedrībā Lesteras pilsētā.

Jaunais atklājums izraisījis debates starp astrofiziķiem, apstrīdot tradicionālo uzskatu, ka starpzvaigžņu ķīmija nevar radīt apstākļus sarežģītu molekulu radīšanā, jo tās iznīcinātu ultravioletais starojums no zvaigznēm un citi skarbi apstākļi.

Līdz šim Visumā atklātas 130 organiskas molekulas, izraisot minējumus, ka šīs sarežģītās molekulas varēja izraisīt dzīvības rašanos uz Zemes.