Atklāti jauni fakti par 'alus brillēm'
Foto: AP/Scanpix

Pasauli pāršalcis jauns pētījums, kurā kārtējo reizi apstiprinājusies vecā paruna, ka nav neglītu cilvēki, ir tikai par maz iedzerts. Pierādīts, ka alus brilles pastāv un ļaudis reibumā daudz brīvāk izturas pret tēmām, kas skar seksu.

Pirms diviem gadiem Bristoles Universitātes pētnieki piedzirdīja ļaužu grupiņu, lai reizi par visām reizēm zinātniski pierādītu, ka pastāv tā dēvētās "alus brilles". Viņiem tas arī izdevās – reibumā cilvēkiem viss šķita skaistāks un jaukāks.

"The Guardian", atsaucoties uz zinātnisko izdevumu "Psychopharmalogy", vēsta, ka savukārt Bāzeles Universitātes slimnīcas Šveicē paspārnē nesen veikts padziļināts pētījums, kas pierāda, ka reibumā cilvēki kļūst arī atklātāki un nekautrējas runāt par tik intīmām tēmām kā sekss.

Pētījumā piedalījušies 60 dalībnieki 18 līdz 50 gadu vecumā. Puse no tiem izdzēruši puslitru alus, savukārt pārējie saglabājuši skaidru prātu, dzerot bezalkoholisko miestiņu.

Tad visi izpildījuši vairākus uzdevumus – empātijas, seju atpazīšanas, kā arī seksuālā uzbudinājuma testus.

Pierādījies, ka alkohols ir "socializēšanās lubrikants". Tā, piemēram, pēc puslitra alus izdzeršanas brīvprātīgie seju atpazīšanas testā vispirms piefiksējuši smaidīgos un pozitīvos ģīmīšus.

Savukārt pikantu bildīšu aplūkošana, kā arī tēmas par seksu alu nobaudījušajiem eksperimenta dalībniekiem raisījušās daudz vieglāk nekā nedzērājiem.

Tiesa, nekādas izmaiņas uzbudinājumā gan zinātnieki nav novērojuši, tādēļ joprojām nav pierādīts, ka alus nelielos daudzumos darbojas kā afrodīzijs.

Source

DELFI Izklaide
Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Comment Form