Foto: Publicitātes foto
Hārvarda universitātes sociologi nonākuši pie secinājuma, ka par viskaitinošāko no visiem sociālos tīklos izplatītajiem fotogrāfiju paveidiem vairums cilvēku uzskata "relfijus" – pašportretus ar mīļoto cilvēku.

Pētījuma rezultāti publiskoti nesen iznākušajā autoru kolektīva grāmatā The Science of Relationships, kurā tiek aplūkoti jautājumi par randiņiem, laulību, ģimeni utt.

Eksperti, kas nodarbojas ar mūsdienu cilvēku mīlas attiecību pētīšanas problemātiku, izdarījuši secinājumu, ka "relfijs" (relationship selfie) izraisa izteikti negatīvas emocijas un ka šādu foto publicēšana var novest pie "draugu" zaudēšanas.

Pie šāda secinājuma sociologi nonākuši, veicot interneta tiešsaistes eksperimentu, kurā piedalījās divi simti brīvprātīgo.

Eksperimenta gaitā sociālajā tīklā Facebook tika izveidoti vairāki izdomātu cilvēku profili, kuros cilvēka statuss tika norādīts kā "attiecībās", bet par titulbildi izvēlēta fotogrāfija kopā ar mīļoto cilvēku.

Šie izdomāto cilvēku profili tika pierakstīti ar ziņām par to, cik ļoti šis personāžs mīl savu "otro pusīti". Savukārt citi profili tika izveidoti ar parastām bildēm un statusu "nav attiecību".

Pēc tam brīvprātīgajiem tika lūgts šos profilus novērtēt un norādīt, kādas personas viņiem šķitušas visvairāk un vismazāk patīkamas.

Nospiedošais vairākums respondentu izteicās, ka viņiem ļoti nepatīk profili ar romantiskajiem "relfijiem", turpretī cilvēki, kas nepublisko informāciju par savu privāto dzīvi, tika raksturoti kā patīkamāki un simpātiskāki.
Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!