Foto: Vida Press/ Mihai Dumbrava/Splash
Lai gan dinozauri izmiruši pirms miljoniem gadu, zinātnieki turpina atklāt arvien jaunus faktus par reptiļiem, kuri savulaik apdzīvojuši mūsu planētu. Pētnieki pirmo reizi vēsturē uzgājuši fosilijas, kas apliecina, ka rāpuļi nemaz tik ļoti nav atšķīrušies no cilvēkiem – arī tie sirguši ar dažādām slimībām.

Pirms vairāk nekā desmit gadiem tā dēvētajā dinozauru ielejā Transilvānijā tika uziets aptuveni 68 miljonus gadus sens pārakmeņojies dinozaura žoklis. Jau toreiz pētnieki pamanīja, ka tas ir dīvaini deformēts.

Tikai tagad, izmantojot dažādas modernas tehnoloģijas, atrisināta mīkla, kas šķetināta gadiem ilgi. Paleontologi noskaidrojuši, ka dinozauram žoklī bijis audzējs – ameloblastoma.

Fosilijas pieder primitīvajam pundurdinozauram "Telmatosaurus transsylvanicus", kuru daba apveltījusi ar knābi. Starptautiska zinātnieku grupa, kurā piedalījusies arī Sauthemptonas Universitātes doktorante Keita Ačesone, dokumentējusi šo pārsteidzošo atklājumu.

Tiek vēstīts, ka šāds žokļa audzējs jeb tūska mēdz būt cilvēkiem, zīdītājiem un dažādiem mūsdienu reptiļiem, taču šī ir pirmā reize, kad kaut kas tamlīdzīgs atrasts aizvēsturiskā fosilijā.