Klientu prasīgums liek saņemties
Pēc "Heineken" pārstāvja Baltijas valstīs un kvalificēta vīnziņa Staņislava Smolskija vārdiem, apkalpošanas kultūras pilnveidošana ir dabisks un neizbēgams process, bet pats dzērienu eksperta jēdziens ir ļoti plašs un prasa daudzpusīgu pieredzi. "Izmaiņas apkalpošanas kultūrā stimulē ar katru gadu pieaugošais ceļotāju skaits. Ieraugot pasaules daudzveidību un kvalitatīvas apkalpošanas pieeju, cilvēki kļūst arvien prasīgāki. Rietumu valstīm līdzvērtīgu apkalpošanas līmeni vēlas ieraudzīt arī Latvijā, bet to nesaņemot viļas", – saka dzērienu eksperts.
"Heineken Star Serve" bāru apmācības programma palīdzēs bārmeņiem Latvijā apgūt galvenos likumus, kā pasniegt izlejamo alu tā, lai tas pēc iespējas ilgāk saglabātos auksts, tā garša būtu intensīva, bet izveidojušās stingrās alus putas norādītu uz alus kvalitāti un tā pareizu pasniegšanu.
Kļūdas, labojamas apmācību procesā
Bārmeņi, kuri piedalās apmācībās, atzīst, ka savā darbā lietpratīgam bārmenim ir nepieciešama izpratne ne tikai par dažādu dzērienu īpašībām un apkalpošanas etiķeti kopumā, bet arī par bāra iekārtas uzraudzību, glāzēm, kā arī viņam ir jāiepazīstas ar visām dzērienu kategorijām.
Pat augstākās kvalitātes dzēriens var likt vilties, ja tas nebūs pasniegts pareizi. Piemēram, no tās pašas mucas, taču dažādos veidos ieliets alus var atšķirties ne tikai ar savu izskatu kausā, bet arī ar garšu. Tādēļ apmācību laikā liela uzmanība ir pievēršama bārmeņu praktisko iemaņu pilnveidošanai.
"Ir gadījumi, kad alus ir ieliets neatdzesētā glāzē, vai, vēl sliktāk, ja ieliešanas laikā glāze nav turēta 45 grādu leņķī. Tāpat ne mazāk svarīgi ir tas, lai izveidojušos putu pārdaudzums tiktu noņemts ar speciālu ierīci, un alus tiktu pasniegts tikai tam piemērotā firmas glāzē un ar paliktnīti, – saka eksperts. – Tādēļ galvenais "Heineken Star Serve" apmācību mērķis – nodrošināt šo kļūdu novēršanu un sniegt personālam plašākas zināšanas, cenšoties padarīt to profesionālāku."
Darbinieku pilnveidošana – ieguldījumi, kas atmaksājas
Agrāk par daudzu bāru un restorānu vizītkarti tika uzskatīti tikai vīnziņi, taču pieaugošā alus šķirņu dažādība rāda, ka zināšanas alus jomā kļūst ar vien būtiskākas, pieaug profesionāli apkalpojošu bāra darbinieku nepieciešamība. "Gadās ļoti prasīgi klienti ar izsmalcinātu garšu, tāpēc bārmeņa uzdevums – viņiem izdabāt un nodrošināt kvalitatīvu apkalpošanu, lai klienti vēlētos atgirezties bārā atkal un atkal," – cenšas pārliecināt S. Smolskijs.
Šobrīd bāru un kafejnīcu īpašnieki Latvijā arvien vairāk investē darbinieku iemaņu pilnveidošanā, tā paceļot apkalpošanas kvalitāti sev un konkurentiem. Pozitīvas apkalpošanas kultūras izmaiņas rāda arī notiekošie profesionālo bārmeņu čempionāti, kā arī kļūst izteiktāka tendence, ka katru gadu vēlmi pievienoties "Heineken Star Serve" apmācību programmai izsaka arvien vairāk bāru, starp kuriem – jau kļuvušas populāras starp klientiem un bieži apmeklētas vietas.
"Ir bāri, kuru īpašnieki apmācības organizē katru gadu, citi – pievienojas no jauna. Lielākā daļa bāru jau ir spējuši sajust pozitīvas izmaiņas, pilnveidojot klientu apkalpošanas kvalitāti, tādēļ rūpējas, lai no jauna pieņemtie darbinieki no paša sākuma tiktu apmācīti klientu apkalpošanas kultūras pamatos", – apgalvo S. Smolskijs.