Leģendāras personības Latvijas dzelzceļa vēsturē

155 gadu garajā pastāvēšanas laikā dzelzceļš Latvijā var lepoties ar notikumiem un sasniegumiem bagātu vēsturi, spilgtām personībām, neskaitāmiem atmiņu stāstiem un leģendām. Šajā reizē dosimies ceļojumā laikā un iepazīstināsim ar trīs nozīmīgiem vīriem Latvijas dzelzceļa vēsturē 19. un 20. gadsimtā!
Leģendāras personības Latvijas dzelzceļa vēsturē
1
Džons Hokšovs. 1856. gadā Rīgā ieradās par pirmās Latvijas dzelzceļa līnijas Rīga-Dinaburga galveno inženieri izvēlētais anglis Džons Hokšovs (John Hawkshaw). Viņš vadīja būvdarbus un uzraudzīja sliežu, lokomotīvju, vagonu u.tml. piegādes. Savas profesionālās darbības laikā Hokšovs bijis inženieris Austrumlondonas dzelzceļā, piedalījies Londonas metro iekšējā apļa izstrādē, kā arī konsultējis dzelzceļu, tuneļu un tiltu būvi daudzviet pasaulē.
Latvijas Dzelzceļa vēstures muzejs


Leģendāras personības Latvijas dzelzceļa vēsturē
2
Josifs Fjodorovičs Daragaņs. 1898. gada 1.janvārī satiksmes ceļu inženieris Josifs Fjodorovičs Daragaņs kļuva par Rīgas-Orlas dzelzceļa priekšnieku un vadīja to līdz pat likvidācijai 1918. gadā. Viņa laikā Rīgas Centrālā dzelzceļa stacija piedzīvoja vērienīgāko pārbūvi pastāvēšanas laikā, tika atklāts jaunais dzelzceļa tilts pār Daugavu un uzbūvēta pārvaldes ēka Gogoļa ielā 3.
Latvijas Dzelzceļa vēstures muzejs


Leģendāras personības Latvijas dzelzceļa vēsturē
3
Gustavs Klaustiņš. 1919. gada 1. augustā par Latvijas dzelzceļu galveno direktoru tika iecelts Gustavs Klaustiņš, un 5. augustā viņš uzsāka Virsvaldes darba vadīšanu un dzelzceļa satiksmes atjaunošanu Latvijā. 1921. gadā Klaustiņš panāca, ka lielākajās līnijās kustība tiek atjaunota pilnībā un norit regulāra satiksme.
Latvijas Dzelzceļa vēstures muzejs

Vairāk interesantu faktu par dzelzceļa vēsturi Latvijā meklē mājaslapā www.dzelzcelam155.lv un aplikācijā "Dzelzceļa spēle. Toreiz un tagad".

Dzelzceļa atmiņu stāsti: bišu uzbrukums Rīgas stacijā Dzelzceļa atmiņu stāsti: bišu uzbrukums Rīgas stacijā  
Trīs fakti par dzelzceļu Latvijā no 1949. līdz 1960. gadam Trīs fakti par dzelzceļu Latvijā no 1949. līdz 1960. gadam   (7)
Dzelzceļa vēstures līkloči Latvijā no 1889. līdz 1914. gadam Dzelzceļa vēstures līkloči Latvijā no 1889. līdz 1914. gadam   (1)
Pieci interesanti fakti par dzelzceļu Latvijā no 1861. līdz 1877. gadam Pieci interesanti fakti par dzelzceļu Latvijā no 1861. līdz 1877. gadam   (3)
Pievienot komentāru
Komentāri
Komentēšana atļauta tikai reģistrētiem lietotājiem!
Komentējot Jūs piekrītat Lietošanas noteikumiem
Lasīt komentārus Lasīt komentārus
Pievienojies sekotājiem, lai nepalaistu garām visu interesanto, trendīgo un drosmīgo.
Es jau esmu lietas kursā, paldies par atgādinājumu.